شهروندان مراقب سوء استفاده کنندگان باشند

رییس اداره آموزش همگانی پلیس استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا افراد فرصت طلب و سارقین از احساسات مردم در موارد مختلف سوء استفاده می‌کنند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرگرد طا‌ها ساسان، رییس اداره آموزش همگانی پلیس کرمان گفت:باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و گسترش شایعات، نگرانی مردم دو چندان شده و ترس و اضطراب از آن باعث حساسیت بیش از حد افراد به علائم بدنی شده است.

او افزود: در این شرایط، افراد فرصت طلب و سارقین با سوء استفاده از احساسات مردمی، تحت پوشش ماموران بهداشتی به درب منازل مراجعه و ادعای ضدعفونی کردن و توزیع رایگان ماسک، ژل، محلول ضدعفونی و... می‌کنند.

ساسان تاکید کرد: در چنین شرایطی و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار که متاسفانه در روز‌های اخیر چندین مورد در سطح کشور اتفاق افتاده است، ضرورت دارد شهروندان عزیز به نکاتی از جمله اینکه از بازکردن درب منزل به روی افراد ناشناس به ویژه افرادی که در این روز‌ها ادعای سم پاشی، ضدعفونی، توزیع ماسک، ژل، محلول و ... دارند، خودداری کنند.

او ادامه داد: درصورتی که فرد یا افرادی خود را منتسب به مراکز بهداشتی - درمانی معرفی نمایند، قبل از باز کردن درب منزل، با اخذ شماره تلفن مرکز بهداشتی مربوطه از سامانه ۱۱۸ و تماس با آن از صحت ماموریت افراد اعزامی مطمئن شده و سپس با اخذ کارت شناسایی اقدام به باز کردن درب منزل کنند.

همچنین ساسان گفت: چنانچه برنامه‌ای برای مراجعه حضوری ماموران بهداشتی به درب منازل باشد، قطعا اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه‌های معتبر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار