کد خبر: ۷۲۸۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر : ۷۲۸۳۲۰۷
پاسخ به سوالات شما؛

اضطراب و استرس یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا است؛ بنابراین باید افکار مزاحم را از ذهنتان دور کنید.

اتونش عید ۳// افرادی که دچار بیماری وسواس هستند، در مقابله با کرونا چه کنند؟

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط همه گیری کرونا ویروس جدید، همه افراد به نوعی دچار اضطراب شده و آرامش خود را از دست داده اند. این شرایط برای افرادی که شرایط روحی و جسمی خاصی دارند، ممکن است سخت‌تر از افراد دیگر باشد.

این روز‌ها که توصیه‌های مکرر به رعایت بهداشت و شست و شوی مداوم دست‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت وجود دارد، افرادی که وسواس دارند ممکن است ناراحتی زیادی را تجربه کنند؛ بنابراین گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با انتشار مطلبی با افرادی که از بیماری وسواس رنج می‌برند سخن گفته و توصیه‌هایی را برای آن‌ها ارائه کرده است.


بیشتر بخوانید: کرونا را با تقویت ذهن شکست دهید


۱) باید بدانید که اضطراب در این شرایط طبیعی است و خود را به خاطر آن سرزنش نکنید. این را مدام با خود تکرار کنید و بدانید که این شرایط سخت برای همه ما است.

۲) به این نکته توجه داشته باشید که تمیزکردن و شست و شو را به خاطر رعایت توصیه‌ای پیشگیرانه برای ابتلا به کرونا انجام می‌دهید یا برای رهایی از افکار مزاحم و اضطرب؟

۳) فقط کار‌های توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را انجام دهید و به افکار وسواسی و اغراق در شست و شو توجه نکنید. وقتی به توصیه‌های مربوطه عمل کردید با خود تکرار کنید که «کافی است» و اگر افکاری مانند «آیا درست انجام دادم؟» یا «مدت شستن دستم کافی بود؟» به ذهنتان رسید، سعی کنید آن‌ها را کنار بگذارید.

۴) اخبار را از منابع معتبر دنبال کنید و از چک کردن مداوم اخبار در طول روز جلوگیری کنید.

۵) از کرونا به اندازه ایی که هست بترسید نه بیش از آن؛ بدانید که افراد زیادی به این ویروس مبتلا شده و با علائم خفیف درمان شدند.


بیشتر بخوانید: نگرانی ناشی از کرونا سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند


۶) سعی کنید کار‌های روزمره خود را انجام داده و از فکر کردن مداوم به کرونا و نگرانی درمورد آن پرهیز کنید. خودتان را با کار‌های دیگری سرگرم کنید تا از فکر و خیال دور شوید.

۷) به آینده و این که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد توجه نکنید و تمرکز خود را به «اکنون» و «این جا» معطوف کنید.

۸) سعی کنید ابهام و نداشتن اطلاعات دقیق درمورد ویروس کرونا را بپذیرید. شما نمی‌توانید صددرصد مطمئن باشید که در امان هستید؛ بنابراین به جای این که دچار اضطراب شوید واقعیت را بپذیرید.

۹) در صورتی که نتوانستید با به کارگیری روش‌های خود مراقبتی آرامش خود را حفظ کرده و به عملکرد روزمره خود بپردازید، به صورت آنلاین یا تلفنی با روانپزشک یا روانشناس تماس بگیرید.

انتهای پیام/

سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
سلام.تو رسانه ها همیشه گفتن که تخم مرغو گوشتو خوب بپزید وبعد بخورید..آیا میشه گوشتو کباب وخوب برشته کنیم بخوریم یا نه باید حتما رو اجاق پخته بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
افراد وسواسی برای مقابله با کرونا چه کنند؟
سادست همون جوری باشن که قبلش بودن
پیگه وسواس اون موقشون الان عادی تلقی میشه
حسین محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
سلام علیکم ، برای مقابله با روان پریشی و نا آرامی در زمینه کرونا و دیگر زمینه ها شبکه ملی اطلاعات را به مردم بشناسانید و از وزارت ارتباطات و دست اندرکاران فضای مجازی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطالبه کنید و پیام رسان های خارجی را فیلتر کنید و (وی پی ان) ها را مسدود کنید و عامل هایی که (وی پی ان ) می فروشند را بازداشت کنید ، آنگاه می بینید که مردم آرام می شوند .
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر