هشدار پلیس به شهروندان درباره چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال، می‌تواند زیان‌های غیر قابل جبرانی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نقش مهمی را ایفا می‌کنند، هشدار‌ها و توصیه‌هایی را برای پیشگیری از حوادث این روز بیان کرد.

او ادامه داد: قبل از چهارشنبه آخر سال فرزندانتان را از خطرات آتش و باروت آگاه کنید و از آیین‌های پاک ایرانی با آن‌ها صمیمانه سخن بگوئید.
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید تصریح کرد: در شب چهارشنبه آخر سال کنار فرزندانتان باشید و برای آنان محیطی آماده سازید تا رغبتی به بیرون رفتن نداشته باشند.

سرهنگ مراد صارمی گفت: مراقبت کنید تا فرزندانتان مواد آتش زا همچون ترقه را در خانه نگهداری نکنند و در صورت خرید مواد محترقه کم خطر با او همراه باشید.

او افزود: از آتش زدن مواد منفجره دست ساز و غیر استاندار و مواد آتش زا مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین و الکل خودداری کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اضافه کرد: آتش‌های پرحجم درحیاط و محله غیرقابل مهار است، از این کار ممانعت به عمل آورید.
سرهنگ مراد صارمی تصریح کرد: مراقب باشید مواد محترقه در نزدیکی دستگاه‌های حرارتی و برقی نگهداری نشود.

او اظهار کرد: صدای انفجار مواد آتش زا، موجب عارضه روانی در نزد کودکان و افراد مسن و بیمار می‌شود لذا رعایت حال آنان فراموش نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: از حمل مواد محترقه، آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری کنید.

سرهنگ مراد صارمی ادامه داد: در صورت نگهداری مواد آتش بازی حتی بی خطر، آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هیچگاه مواد آتش بازی  مانند مواد منفجره و ترقه را در ظرف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

او بیان کرد: مراقب رفتار‌های خطرناک و نابهنجار باشید و در صورت لزوم مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ صارمی افزود: با رعایت این توصیه‌ها می‌توان از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال از جمله سوختگی ناشی از انفجار و آتش حجیم، قطع عضو و معلولیت (دست و چشم) و سقط جنین و عارضه‌های روانی به ویژه در بانوان ایمن ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار