مخالفت تیم «عبدالله» با ترکیب هیات مذاکره کننده با طالبان

منابع نزدیک به عبدالله عبدالله اعلام کردند که هیات مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفتگو با طالبان مورد تایید تیم «ثبات و همگرایی» نیست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع نزدیک به عبدالله عبدالله اعلام کردند که هیات مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفتگو با طالبان مورد تایید تیم «ثبات و همگرایی» نیست.

صفحه توئیتر کاخ سپیدار نوشته است که هیات گفتگو کننده حکومت افغانستان برای مذاکرات بین الافغانی از تیم عبدالله نمایندگی نمی کند.

منابع نزدیک به عبدالله تاکید کرده اند که  فهرست هیات مذاکره کننده که توسط رسانه ها منتشر شده نهایی نیست.

این گزارش افزوده است که احتمال دارد تعدادی از این چهره‌ ها عضو هیات نهایی مذاکرات بین الافغانی باشند اما این فهرست از دولت عبدالله عبدالله نمایندگی نمی‌کند و مورد تایید آنها نیست!

گفتنی است که بر اساس گزارشات، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان فهرست اعضای هیات مذاکره کننده صلح دولت افغانستان را به شماری از سیاسیون ارائه کرده و این فهرست در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. در این فهرست شماری از چهره های نزدیک به عبدالله عبدالله نیز دیده می شود.

باتور دوستم، کریم امین، ضرار احمد مقبل، محمد ناطقی، رسول طالب، حبیبه سرابی، کلیم‌الله نقیبی، جنرال ایوب انصاری، اورزلا نعمت، نادر نادری، متین بیگ، زینب موحد، عنایت الله بلیغ، شریفه زرمتی و عبدالهادی ارغندیوال عضو این لیست هستند.

مخالفت تیم «عبدالله» با ترکیب هیات مذاکره کننده با طالبان

یادآوری می کنیم که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخاباتی افغانستان اخیرا به صورت همزمان مراسم تحلیف برگزار کردند و هر دو قصد دارند دولت خود را تشکیل دهند. تعیین هیات مذاکره کننده با طالبان یکی از موارد اختلافی جدی میان این دو طیف سیاسی در افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار