خلیلزاد: به تلاش خود برای حل مشکلات میان غنی و عبدالله ادامه می دهم

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن استقبال از وعده اشرف غنی برای رهایی زندانیان طالبان گفت به تلاش هایش برای حل مشکلات بین غنی و عبدالله ادامه می دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ضمن استقبال از وعده اشرف غنی برای رهایی زندانیان طالبان گفت به تلاش هایش برای حل مشکلات بین غنی و عبدالله ادامه می دهد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «من بیشتر هفته گذشته را صرف مساعی نمودم تا رئیس جمهور اشرف غنی و داکتر عبدالله در مورد یک حکومت جامع و فراگیر توافق کنند. ما به کمک خویش ادامه خواهیم داد.»

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان افزوده است: «هر دو رهبر امروز در اظهارات شان واضح نمودند که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی، آنان برای گفتگوها آماده اند، و صلح و آشتی اولویت دارد.»

وی همچنین وعده اشرف غنی برای آزادی زندانیان طالبان و تشکیل هیات مذاکره کننده را گامی برای پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خواند.

خلیلزاد همچنین در توئیت دیگری گفته است: «با وجود این نشانه های پیشرفت، سطح خشونت های طالبان همچنان بلند باقی مانده است. ما از طالبان انتظار داریم تا به تعهدات شان عمل کنند تا خشونت کاهش یافته و راه برای آزادی بدون مشکل زندانیان گشوده شود و روند صلح کامیاب شود.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.