مردم با خیال راحت از قنادی‌های معتبر شیرینی بخرند

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران گفت: برای نوروز امسال انواع شیرینی‌ها در همه قنادی‌ها به صورت کاملا بهداشتی و بدون دخالت دست عرضه می‌شود.

سید ابراهیم حسینی رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه نوروز امسال انواع شیرینی‌ها از دیروز ۲۵ اسفند در همه قنادی‌ها به صورت کاملا بهداشتی و بدون دخالت دست عرضه می‌شود، گفت: شیرینی‌ها و محصولات جانبی باید در بسته بندی‌های بهداشتی و صنعتی و بدون دخالت دست عرضه شود و از نظر تأمین این محصولات هم هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

او درباره ساعت کاری واحد‌های قنادی و کافه‌ها و آبمیوه فروشی‌ها افزود: مشتریان و شهرندان در نظر داشته باشند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همه واحد‌های عرضه شیرینی، آبمیوه، بستنی و مراکزی مانند کافه‌ها هر روزه از ساعت ۸ تا ۹ صبح باید ضد عفونی محیط را انجام دهند و از ۹ صبح تا ۱۳ خدمات و محصولات را به مشتریان ارائه دهند.

حسینی گفت: در نوبت بعد از ظهر نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۵ ضدعفونی محیط باید هر روز برای دومین بار انجام شود و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ خدمات و محصولات این واحد‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران افزود: همه نکات بهداشتی در واحد‌های زیرمجموعه این اتحادیه اعم از آبمیوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و کافه تریا به صورت ویژه در این روز‌ها رعایت می‌شود و به همه مصرف‌کنندگان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که نظارت گسترده‌ای برای رعایت شدن مسائل بهداشتی در این واحد‌ها وجود دارد.

او گفت: علاوه بر این که روی مسائلی مانند استعمال انواع دخانیات اعم از سیگار و قلیان در هر قسمتی از این مراکز از سوی کارکنان حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، در این روز‌ها نظارت گسترده‌تری حتی بر مسائل بهداشتی فردی کارکنان نیز انجام می‌شود.

ضد عفونی همه تجهیزات واحد‌های قنادی

حسینی افزود: همه وسایل و تجهیزات کارکنان این واحد‌ها نیز هنگام ورود به کارگاه ضدعفونی می‌شود.

او از انجام روزانه دو نوبت ضد عفونی قنادی‌ها و واحد‌های زیرمجموعه این اتحادیه خبر داد و گفت: انواع شوینده و ضد عفونی کننده از طریق بهداشت به صورت رایگان در ختیار این واحد‌های صنفی قرار گرفته و هر روز دو بار تمام این واحد‌ها باید ضد عفونی شوند که این اقدام در روز‌های اخیر انجام شده و تا زمان برطرف شدن شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

حسینی افزود: یکی از نکات مهم و نگرانی‌های ما در این اتحادیه رعایت نشدن نکات بهداشتی از سوی خود مصرف‌کنندگان است.

ثبات قیمت شیرینی عید در مرکز مازندران

او از همه شهروندان در سراسر استان خواست برای خرید شیرینی‌ها در قنادی‌ها ازدحام نکنند و خرید را با رعایت فاصله بهداشتی با سایر افراد انجام دهند و تمام توصیه‌های بهداشتی که از سوی کارشناسان انجام می‌شود را جدی بگیرند.

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران ،گفت: از نظر نرخ شیرینی‌ها نیز این اطمینان را می‌دهیم که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و شیرینی‌ها با همان قیمت قبلی در شب عید عرضه می‌شود.

او افزود: مصرف‌کنندگان در شرایط کنونی برای حفظ سلامت خود و خانواده شان از خرید شیرینی‌های خانگی و تهیه محصولاتی مانند آجیل و سایر تنقلات از دست فروشان و تهیه محصولاتی که کد بهداشتی، نشان سیب سلامت و تاریخ مصرف ندارند خودداری کنند.

حسینی گفت: در غیر از واحد‌های قنادی برخی از افراد سودجو شیرینی خانگی را به قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنند که این اقدام بدون کد بهداشتی بوده و تعزیرات و بهداشت باید این واحد‌ها را تعطیل کنند.

او افزود: پیشنهاد ما این است که امسال خانم‌ها حتی در منزل نیز اقدام به پخت شیرینی نکنند و از شیرینی‌های صنعتی که در فر‌های با حرارت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ تولید می‌شوند استفاده کنند.

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران گفت: احتمال شیوع و انتقال ویروس در زمان خرید مواد اولیه تهیه شیرینی خانگی بسیار بیشتر از تهیه شیرینی در قنادی‌ها است و شیرینی‌های قنادی‌های معتبر و دارای مجوز با در نظر گرفتن موازین بهداشتی تولید می‌شوند.

حسینی از شهروندان نیز درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رعایت نشدن مسائل بهداشتی در این واحد‌ها موضوع را به اتحادیه اطلاع دهند.

او افزود: هنوز میزان خرید شیرینی از سوی مردم مشخص نیست و معمولا طبق روال هر سال، ۴۸ ساعت مانده به عید نوروز شیرینی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.