عموم مردم برای بررسی سلامت خود به سامانه خود مراقبتی مراجعه کنند

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عموم مردم برای پاسخ به سوالات سطح ایمنی و سلامت بدن خود، می‌توانند به سامانه خود مراقبتی مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر صادقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عموم مردم می‌توانند به سامانه خود مراقبتی مراجعه کنند و با پاسخ به سوالات سطح ایمنی و سلامت بدن خود را مشخص کنند.

او با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، باید نظام سلامت کشور را همراهی نموده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشیم، تصریح کرد: با ورود به صفحه اصلی و تکمیل پرسش‌های موجود، چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوید، پیگیری مراقبت او از طریق واحد‌های بهداشتی و درمانی انجام خواهد شد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه براساس پاسخ‌های مردمی به سوالات پرسشنامه برای هر فرد یک پیامک ارسال می‌شود که در آن توصیه‌های لازم به وی ارائه می‌شود، گفت: در صورتی که فرد نیاز به بررسی و پیگیری‌های بیشتر درمانی باشددر پیامک به فرد مورد نظر توصیه می‌شود تا سریعتر به واحد‌های درمانی نزدیک محل سکونت مراجعه کند تا خدمات تشخیصی دقیق تری برای وی انجام شود.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه به دست مراقب سلامت مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت فرد داده می‌شود تا مراقب سلامت در قالب بسیج ملی غربالگری بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی با فرد مذکور ارتباط داشته باشند تابه این شکل موارد مشکوک شناسایی و بیماران نیز غربالگری شوند، افزود:در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهداطلاعات ۴ هزار وسیصد نفر توسط مراقبین سلامت ثبت شده است تا در بسیج ملی غربالگری کرونا از این طریق با افراد ارتباط بگیرند.

او با تاکید براینکه از سایر افراد نیز اطلاعاتی در دست است، اما پرونده‌های سلامت آن‌ها به دلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی تکمیل نیست، تصریح کرد: با اطلاعات موجود نیز می‌توانند مراقبین سلامت با مردم ارتباط بگیرند و بسیج ملی غربالگری بیماری کرونا انجام شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بالای ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه پرونده‌های سلامت را در مراکز بهداشت تکمیل کردند و باقی افراد نیز در این ایام با توجه به اطلاعات موجود ارتباط گرفته خواهد شد تا نکات خود مراقبتی به مردم گوشزد شود و موارد مشکوک شناسایی و غربالگری شوند.

دکتر صادقی ادامه داد: افرادی که در سامانه به سوالات پاسخ داده باشند نیز تا ۱۴ روز تحت مراقبت مراقبین سلامت خواهند بود.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.