ثبت درخواست بیمه بیکاری در کرمانشاه به صورت غیر حضوری

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ثبت درخواست بیمه بیکاری در استان به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسن عزیزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مراجعه کنندگان بسیاری از خدمات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به صورت غیرحضوری و بر پایه اینترنت انجام می‌شود.

او با بیان اینکه احتمال بیکار شدن برخی از کارگران را در این ایام وجود دارد، گفت : کارگرانی که در این مدت از کار بیکار شده اند می‌توانند به صورت غیرحضوری او از طریق سایت برای برقراری بیمه بیکاری خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: متقاضیان به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری کارگران مشمول به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

عزیزی گفت: با وجود شیوع کرونا در سطح استان بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ضمن رعایت نکات بهداشتی و اصول ضد عفونی، روند فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

او با تاکید بر اینکه در این ایام با موج بیکاری کارگران در کرمانشاه روبرو نشدیم، گفت: در روز‌های گذشته مراجعه کنندگان ما برای برقراری بیمه بیکاری تعدادی از کارگران رستوران‌ها و مراکز گردشگری بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی واحد‌ها از کار بیکار شده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا تاثیر چندانی در نرخ بیکاری کرمانشاه نخواهد داشت، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نرخ بیکاری کرمانشاه باید تا پایان سال ۹۸ سه درصد کاهش پیدا کند، که این رقم در پایان فصل پاییز محقق شد.

عزیزی افزود: باید منتظر بمانیم تا مرکز آمار ایران با جمع‌بندی میزان اشتغال کرمانشاه در فصل زمستان آمار بیکاری یک ساله این استان را اعلام کند؛ با این حال براساس برآورد‌های انجام شده به نظر نمی‌رسد که نرخ بیکاری کرمانشاه تغییر چندانی داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام رضا آذر مینا
۱۴:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بغلت کرونا در خانه قرنطینه شدم
شغلم مونتاژ و نصب درب و پنجره یو پی وی سی
مسنجر هستم
واسه معیشت یه خانواده چهار نفره به مشکل خوردم
تاریخ بیکار شدنم ۱۳۹۹/۱۲/۱
لطفا بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
غلام رضا آذر مینا
۱۴:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کار بغلت کرونا کارگاه تعطیل شده بیکارم
در خانه قرنطینه شدم
واسه معیشت خانواده موندن ۱۱۳۹۹/۱۲/۱
لطفا بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
بختیار
۲۳:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ثبت نام بیمه بیکاری کرده ام ولی جواب نداده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
الیاس رحیمی
۲۲:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
ازتاریخ10.12.98تاوضعیت مشخص نشدن کروناقرنطینه درخانه بیکارهستم کی بایدمعیشت وخرج خانواده موبده بنده یه کارگربتن ریزومستاجرهستم چکارکنیم