در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه؛

برگزاری پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اینکه این پویش می‌تواند نقش مهمی درارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به پرهیزاز رفتار‌های پرخطر درچهارشنبه آخر سال داشته باشد، گفت: این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتار‌های خطرساز در حال اجرا است.

رنجبر گفت: دانش آموزان دختر وپسر با نیاز‌های ویژه دوره‌های مختلف تحصیلی بیش از ۴۰ مدرسه مجازی باشرکت در کلاس‌های آموزشی راهکار‌های پیشگیری از حوادث خطر آفرین در چهارشنبه آخر سال را می‌آموزند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: معلمان در کلاس‌های مجازی درس خود، دانش آموزان را از خطرات مواد محترقه مطلع کرده و به آن‌ها گوشزد می‌کنند که در صورت مصدومیت در مراسم‌های چهارشنبه سوری، تمام تعطیلات عید را درگیر مشکلات ناشی از سوختگی و سایر جراحات خواهند بود.

او افزود: دانش آموزان با ملحق شدن به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک هم پیمان می‌شوند تا از خرید مواد محترقه و انجام آتش بازی‌های خطر آفرین خودداری کنند و در شب چهارشنبه آخر سال با حفظ سنت‌های دیرین در کنار خانواده خود شبی شاد و به یاد ماندنی را رقم زده و به استقبال بهار بروند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» نوعی پیمان اخلاقی است که با پیوستن به آن در تلاشی همگانی سعی می‌کنیم با کاهش حوادث و آسیب ها، چهارشنبه سوری را با رعایت اصول ایمنی و به دور از هر نوع حادثه برگزار کنیم وبرای پیشگیری ازبیماری کرونا درخانه بمانیم.

رنجبر با بیان اینکه آگاه‌سازی خانواده‌ها ودانش آموزان، بهترین راهکار برای پیشگیری از حوادث است، اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به عنوان جشنی که برای سالیان متوالی در سطح کشور برگزار می‌شود، مدتی است با تاثیرپذیری از فرهنگ‌های مختلف تبدیل به روزی پرحادثه و نوعی بحران شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.