کشف بیش از ۳۳۰هزار لیتر سوخت قاچاق در ریگان

فرمانده نیروی انتظامی ریگان از دستگیری ۴۳سارق وکشف ۳۳۰هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان طی ۶ماه گذشته خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی ، فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه آمار عمکرد ۶ ماهه این فرماندهی گفت: طی مهرماه ماه سال جاری تاکنون با دستگیری ۴۳ نفر سارق؛ ۱۱۹ فقره سرقت منزل، مغازه، خودرو، موتورسیکلت، احشام، اماکن خصوصی، اماکن دولتی و سایر سرقت‌ها کشف شد که با توجه به نوع سرقت‌ها لازم است شهروندان در برای پیشگیری از سرقت نکات ایمنی را رعایت کنند.

این مسئول انتظامی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت نیز ۳۳۹ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و در رابطه کالا و سوخت ۲۸ نفر متهم دستگیر و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

تاج آبادی با اشاره به دستگیری ۵۷۲ نفر متهم تحت تعقیب قضایی اذعان داشت: در این بازه زمانی ضمن برخورد با رانندگان متخلف، تعداد ۱۴۹ دستگاه خودرو و ۴۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

او از کشف تعدادی سلاح ممنوعه و شکاری را از دیگر اقدامات پلیس نام برد و تصریح کرد: طی مهرماه سال جاری تاکنون مقدار ۳۵۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی (شامل ۳۱۳ کیلو تریاک-۲۶ کیلو شیشه معمولی-۱۳ کیلوشیشه مایع و ۳ کیلو گرم سایر) کشف و تعداد ۲۱ نفر قاچاقچی موادمخدر، ۳۱ نفر خرده فروش و ۸ نفر معتاد در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در ادامه اظهارکرد: از آغاز طرح کنترل شیوع کرونا ماموران پلیس اطلاعات با همکاری اتاق اصناف از همه مغازه‌ها بازدید که تعداد ۱۸ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و سایر تخلفات پلمب، و به سایر صنوف نیز تذکرات لازم داده شد.

او افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات عزا و عروسی در جهت پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع و تذکرات لازم به افرادی که قصد برگزاری مجالس داده می‌شود .

سرهنگ تاج آبادی اظهارکرد: در جهت رعایت اصول بهداشتی گشت‌های مشترک با اعضاء شورای تامین، اصناف و مرکز بهداشت راه اندازی و بصورت مستمر از اماکن مختلف بازدید می‌شود.

این مسئول انتظامی سایر اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا را کنترل ورودی شهرستان از سمت ایرانشهر همکاری با مرکز بهداشت و هلال احمر، ضد عفونی روزانه اماکن انتظامی، نصب بنر‌های آموزشی برشمرد .

او افزود: علی رغم احتمال کاهش مسافرت‌ها در ایام تعطیلات نوروز امسال، اما اقدامات انتظامی و ترافیکی پلیس در جهت پیشگیری از تصادفات، سرقت‌ها و سایر جرائم در جای خود باقی است و برخورد با اخلال گران نظم و امنیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش همکاران مجموعه انتظامی، همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف و اصحاب رسانه تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم با ارائه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس با شماره گیری سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی را را در پیشبرد اهداف نظام یاری کنند و هر گونه موارد مشکوک امنیتی را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع بدهند تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

در پایان توصیه‌های لازم در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی ارائه شد:

در خصوص وقوع نزاع‌های فردی و دسته جمعی از شهروندان به ویژه قشر جوان درخواست دارم آستانه صبر خود را بالا ببرند و با پرهیز از نزاع و درگیری گرفتار رفتار‌هایی که یک عمر پشیمانی به بار می‌آورد، نشوند.

پلیس در برقراری امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که در این میان مشارکت شهروندان و نهاد‌های مختلف نقش مهمی ایفا می‌کند.

اعتیاد از مهمترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی است که خود فرد، خانواده، مدرسه و جامعه در پیشگیری از آن نقش دارند و تمامی نهاد‌های مرتبط باید کمک کنند تا این بلای خانمان سوز گریبان جوانان را نگیرد.

در جهت پیشگیری از تصادفات به شهروندان عزیز توصیه می‌شود هنگام رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با دقت و سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند و راکبین موتورسیکلت نیز برای حفظ جان خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

در بحث پیشگیری از سرقت احشام از دامداران درخواست داریم محل نگهداری احشام را از حیث حفاظت فیزیکی، قفل‌های مستحکم و محل نگهداری احشام در مکانی باشد که سرکشی از آن آسان باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار