ضرورت امیدآفرینی در جامعه توأم با ارائه هشدار‌های بهداشتی به مردم

استاندار گیلان گفت: برای پیشگیری از بروز التهابات اجتماعی، در عین حال که امیدآفرینی می‌کنیم، باید به مردم انذار‌ها و هشدار‌های بهداشتی را نیز یادآور شویم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست هم اندیشی هیأت‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی، مساجد و گروه‌های جهادی استان، با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب از همان روز‌های نخستین مبنی بر ضرورت عزم همگانی و ملی و قرار گرفتن همه در یک صف برای مبارزه و مقابله با این بیماری بر اساس توصیه‌های، گفت: ایشان از همه سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح خواستند ضمن پیروی از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای مبارزه با این بیماری، همکاری و هماهنگی‌های کامل با دولت و ستاد ملی کرونا داشته باشند.

او بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه توأم با ارائه هشدار‌های بهداشتی به مردم تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از بروز التهابات اجتماعی، در عین حال که امیدآفرینی می‌کنیم، باید به مردم انذار‌ها و هشدار‌های بهداشتی را نیز یادآور شویم.

استاندار گیلان گفت: به رغم پیش بینی‌های لازم برای راه اندازی بیمارستان‌های سیار، با وجود حجم بالای مبتلایان به ویروس کرونا ، تاکنون با کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بستری کردن بیماران مواجه نشدیم، به طور قطع، برای سربلندی در این آزمون بزرگ، با همدلی، وفاق و انسجام ملی و تلاش‌های فداکارانه و جهادگرانه مردم و کادر ایثارگر درمانی و بهداشتی محقق می‌شود.

زارع، به برگزاری نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا که صبح دیروز به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در این نشست و در مطلع سخن از مردم گیلان قدرشناسی کرد که با اختلاف نسبت به دیگر استان‌ها در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شرکت کرده اند و این توفیق، حاصل همدلی و همکاری مردم است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است، گفت: بدیهی است در شرایط معمول کادر بیمارستانی و خدمات درمانی ما تا حدودی متناسب با شمار بیماران استان باشد، ولی به یکباره با شیوع این ویروس و حجم زیادی از بیماران در تمامی شهرستان‌ها مواجه شدیم.

ارسلان زارع به توصیه همه پزشکان بر پیشگیری از ارتباطات نزدیک برای عدم انتقال این ویروس اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد در فضای مجازی و تولید محتوا، به کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت کرونا استان کمک کنند تا مردم عزیز همچنان توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند و حتی المقدور در خانه بمانند.

او با بیان اینکه لازم است برای موفقیت در مبارزه با کرونا، طرح بسیج ملی را به ۱۰۰ درصد برسانیم، گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در این طرح مشارکت کرده اند و باید تبلیغ کنید تا مردم وارد سامانه مربوطه شده و ثبت نام کنند.

استاندار گیلان افزود: به سبب گستردگی گیلان برای انجام اقدامات بهداشت محیطی و گندزدایی، نسبت به تقسیم استان به سه بخش مرکزی، شرق و غرب اقدام کردیم و بر این اساس اجرای این فرآیند در شرق گیلان با کمک تیپ میرزاکوچک سپاه، بخش غربی گیلان با همکاری سپاه در کنار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

زارع، با اشاره به مذاکرات انجام شده با نزاجا گفت: بر این اساس مقرر شد از فردا پنج شهرستان از سوی اکیپ‌های نیروی زمینی ارتش ضدعفونی شوند و این اقدام مستمر باشد ضمن آنکه اماکن آموزشی و دانشگاه‌ها نیز از سوی این گروه، از حدود نیمه فروردین ماه ضدعفونی خواهد شد.

او، به پیگیری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از آمد و شد به استان جهت جلوگیری از شیوع ویروس اشاره کرد و افزود: لازم است با سیاست‌های ملی هماهنگ باشیم البته همواره از نخستین روز‌های مشاهده نمونه ابتلا به کرونا در استان، از هموطنان خواسته شد تا از سفر به گیلان خودداری کنند و این امر در رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار گیلان، یا یادآوری فراز و نشیب‌های مختلف در ایران اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: این ملت مقاوم همان طور که دوران دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذشته اند، همراه و همدل در کنار خدمتگزاران هستند تا آسیب‌ها کمتر شود.

زارع تصریح کرد: هموطنان ما در شرایط مختلفی همچون وقوع سیل، زلزله و بسیاری دیگر از دشواری‌ها با روحیه مقاومت و همدلی در کنار خدمتگزاران خود همراه بوده اند و توانسته اند با این مودت و همکاری، در بسیاری از شاخص‌ها موفق باشند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.