اعزام لشکر ۱۶ زرهی ارتش برای مقابله با کرونا به گیلان / نزاجا برای تجهیز نقاهتگاه ۱۰۰۰ نفره آمادگی دارد

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خدمت‌رسانی لشکر ۱۶ زرهی قزوین نزاجا برای مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیروی زمینی ارتش برای تجهیز نقاهتگاه ۱۰۰۰ نفره آمادگی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم حسن علی‌پور امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به این استان در اولویت کاری نیروی زمینی ارتش قرار دارد اظهار داشت: با توجه به درخواست استاندار گیلان و محول شدن محوریت مقابله با کرونا به فرمانده نیروی زمینی ارتش آماده هر گونه خدمات‌دهی به مردم استان هستیم.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نحوه عملکرد این سازمان بیان کرد: نیروی زمینی ارتش ۴ مأموریت با همراهی افرادی از ۳ تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین را انجام می‌دهد و در محور رشت ـ قزوین با قرار دادن گیت رفع آلودگی خودرو‌ها و سرنشینان آن‌ها را پایش می‌کند.

او با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در تلاش است ضمن حفظ سلامتی مردم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کند تصریح کرد: تعداد زیادی خودرو نیز برای ضدعفونی و گندزدایی معابر آمادگی دارند و نیرو‌های ما در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی خود برای تجهیز نقاهتگاه هزار نفر در هر نقطه‌ای از گیلان خبر داد و بیان کرد: از دیگر وظایف محوله به نیروی زمینی ارتش استقرار چند ایستگاه تشخیص سرپایی بیماران در چند شهر گیلان است.

استاندار گیلان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای در اولویت قرار دادن این استان اظهار داشت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوره‌های مختلف با مسئولان و مدیران استان گیلان همکاری مطلوبی داشتند و امروزه نیز برای مقابله با وروس کرونا به کمک ما آمده‌اند.

ارسلان زارع با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش با در اختیار داشتن امکانات لجستیکی می‌تواند نقش موثری در ریشه‌کنی کرونا ویروس ایفا کند افزود: مقرر شد که محور‌های غرب و شرق گیلان توسط ناجا و هلال احمر و محور قزوین رشت نیز توسط نیرو‌های لشکر ۱۶ زرهی نزاجا و با استقرار گیت‌های تشخیص غربالگری شود.

او با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ تخت از هزار و ۱۵۰ تخت درنظرگرفته شده به‌عنوان نقاهتگاه در گیلان هم‌اکنون مهیا شده است خاطرنشان کرد: باتوجه به اعلام آمادگی نزاجا برای استقرار هزار تخت، ابتدا ۵۰۰ تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و سپس این میزان را به هزار تخت می‌رسانیم.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت سپاه، ارتش و شهرداری‌ها برای ریشه‌کنی ویروس کرونا اظهار داشت: مقرر شد با استفاده از ظرفیت نهاد‌های مذکور در نیمه نخست فروردین سال آینده مدارس استان گیلان را نیز با هماهنگی آموزش و پرورش ضدعفونی کنیم.

زارع از استقرار ایستگاه‌های تشخیص سرپایی بیماران کرونایی توسط نزاجا در ۵ نقطه شهر رشت و ۵ نقطه از شهرستان‌های غرب استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: خودرو‌های نزاجا قرار است که که معابر برخی از شهرستان‌های گیلان را نیز ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.