رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار :

اطلاعات هواشناسی در بهبود عملکرد ضدعفونی شهر‌ها موثر است

سالاری فنودی گفت: با توجه به تأثیر شرایط آب و هوایی بر ضدعفونی معابر و محیط‌های باز، نیاز است به صورت روزانه اطلاعات سمت و سرعت باد، دمای هوا و پدیده حاضر به ستاد مقابله با کرونای شهرستان ارائه شود.

محمدرضا سالاری فنودی   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر نیاز به شرایط اب و هوایی خاص داشته و باید سعی شود تا در زمانی صورت گیرد که وزش باد و گردوخاک یا بارش باران نداشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه «کلر» پایه مواد ضد عفونی کننده شهر است توصیه شد تا مسئولان شهری به رفتار‌های دمایی موثر بر ضد عفونی با این ماده توجه کنند.

سالاری فنودی با بیان اینکه دما هم در میزان جذب کلر و هم در اثر میکروب کشی آن موثر است، تصریح کرد: هرچه دما بالاتر رود خاصیت ضد میکروبی کلر افزایش خواهد یافت به همین دلیل در حرارت‌های کم و سرما مقدار بیشتری کلر به آب تزریق می‌گردد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار افزود: همچنین وقوع گردوغبار نیز در فرایند ضد عفونی تأثیر دارد برای همین منظور به مسئولان شهری توصیه شود حتی الامکان در زمان‌هایی که کمترین غبار یا آلودگی فضایی در شهر است، عملیات صدعفونی را انجام دهند.

وی ادامه داد: شهرداری چابهار که وظیفه ضدعفونی کردن معابر شهر را برعهده دارد، اطلاعات مورد نیاز را روزانه از هواشناسی چابهار دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار