آمار تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۷ اعلام شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، آمار تولید محصولات کشاورزی را در سال ۹۷ اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم احمدی صومعه رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با با بیان اینکه میزان تولید انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغبانی، دام و طیور و شیلات در سال ۱۳۹۷ به ۱۱۷.۷ میلیون تن رسیده است که این مقدار نسبت به تولید ۱۱۸.۷ میلیون تنی سال ۱۳۹۶، کاهش رشدی معادل ۰.۸ درصد داشته است، افزود: در این میان، میزان تولید انواع محصولات در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ بالغ بر ۸۱.۲ میلیون تن بوده که از سطحی به میزان ۱۱.۱ میلیون هکتار برداشت شده است.

وی افزود: این میزان تولید نسبت به سال زراعی گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: میزان تولید گندم در این سال بالغ بر ۱۳.۳ میلیون تن بوده که سطحی به میزان ۵.۴ میلیون هکتار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید گندم ۱۶.۴ درصد از کل تولیدات زراعی و سطح این محصول ۴۸.۷ درصد از سطح برداشت را تشکیل می‌دهد.

احمدی یادآور شد: همچنین میزان تولید غلات در این سال بالغ بر ۲۰.۴۵ میلیون تن بوده که از سطحی به میزان ۷.۶ میلیون هکتار برداشت شده است.

وی بیان کرد: تولید غلات ۲۵.۱۸ درصد از کل تولیدات زراعی و سطح برداشت این محصولات ۶۸.۶ درصد از سطح برداشت کل محصولات زراعی را تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید محصولات باغبانی در سال ۱۳۹۷ را بالغ بر ۲۰.۵۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این میزان محصول از سطح باروری در حدود ۲.۴۶ میلیون هکتار حاصل شده و میزان تولید این محصولات در مقایسه با سال ۱۳۹۶ (۲۱.۳ میلیون تن) تغییر محسوسی نداشته است.

احمدی خاطرنشان کرد: پرتقال، انگور و سیب به ترتیب با میزان تولید ۱۵.۱، ۱۴.۸ و ۱۴.۳ میلیون تن، بیشترین سهم را در تولید محصولات باغبانی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: تولید فرآورده‌های پروتئینی کشور از ۱۴.۲۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۶ به ۱۴.۷۷ میلیون تن، در سال ۱۳۹۷ رسیده و رشدی معادل ۳.۸ درصد را نشان می‌دهد.

احمدی اضافه کرد: از میزان تولید این فرآورده‌ها در سال ۱۳۹۷ معادل ۸۲۹.۵ هزارتن گوشت قرمز (۵.۶۲ درصد)، ۱۰ میلیون و ۵۸۸.۶ هزار تن شیر (۷۱.۷۱ درصد)، ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تن گوشت مرغ (۱۵.۹۵ درصد)، ۹۰۱.۵ هزار تن تخم‌مرغ (۶.۱۱ درصد) و ۹۰.۵ هزار تن عسل (۰.۶۱ درصد) بوده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: صید و پرورش انواع آبزیان نیز از یک میلیون و ۲۰۲.۱ هزار تن در سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۲۳۸.۶ هزار تن در سال ۱۳۹۷ رسیده که رشد ۳ درصدی در تولید آبزیان را نشان می‌دهد.

احمدی یادآوری کرد: نسخه الکترونیکی آمارنامه‌های محصولات کشاورزی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدر س http://amar.maj.ir در دسترس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار