مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجباری شدن سامانه جامع انبار‌ها به زمان دیگری موکول شود

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با گسترش ویروس کرونا و مسئله سامانه جامع انبار‌ها مشکلات متعددی در ترخیص کالا از بنادر ایجاد شده که از سازمان‌حمایت انتظار داریم بعد از تعطیلات اجباری کند.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید شیر خام اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش خرید کارخانه‌های لبنی، ۶ هزار تن شیر روی دست دامداران مانده است.

وی افزود: در حال حاضر که خریداری برای شیر خام تولیدی وجود ندارد، صنایع شیرخشک به سبب کمبود انبار حاضر به تحویل شیر خام نیستند که این امر مشکلات متعددی برای دامداران ایجاد کرده است.

مقدسی با انتقاد از توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه بیان کرد: اگرچه توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه به سبب کاهش واسطه گری و دلال بازی به نفع تولیدکننده است، اما الزام یکباره توزیع تمامی نهاده‌های جو، ذرت و کنجاله سویا در این بازارگاه مشکلاتی ایجاد کرده است چرا که بسیاری از تولیدکنندگان روستا‌های محروم دسترسی یا آشنایی به اینترنت ندارند که از قبل باید این موضوع را اعلام می‌کردند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به حجم مراجعات بالا برای خرید نهاده، سامانه قطع شده است که این امر موانع و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در کنار جنگ بهداشتی ایجاد کرده است.

 انباشت ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و مسئله بازارگاه نهاده‌های کشاورزی از یک سو و مسئله سامانه جامع انبار‌ها و عدم مجوز بارگیری از بنادر از سوی دیگر مشکلاتی را برای تولیدکننده ایجاد کرده است که از سازمان حمایت تقاضا داریم سامانه جامع انبار‌ها را بعد از تعطیلات نوروز اجباری کند.

مقدسی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در واحد‌های دامداری انباشت شده است، تصریح کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام سنگین ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان بوده در حالیکه قیمت تمام شده هر کیلو دام برای دامدار ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار