مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور نام نویسی غیرحضوری و برخط (آنلاین) متقاضیان در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آشتاب با اعلام این خبر افزود: این سامانه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به اداره‌ها و مراکز کاریابی‌ها و همچنین رعایت سلامت متقاضیان راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: روزآمدی، سرعت بخشیدن در بررسی درخواست‌ها، کاهش هزینه‌های اقتصادی، دسترسی آسان‌تر متقاضیان به اطلاعات پرونده، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند، از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: توصیه‌های عمومی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در واحد‌های کارگری به مدیران و کارفرمایان استان ارسال و بر تامین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز کارگران تاکید شده است.

در حال حاضر سه هزار نفر در استان لرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بیکاری ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید اقایی
۱۹:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من در قسمت آشپز خانه بیمارستان شهید رحیمی خرم اباد بودم که به خاطر کرونا نیرو ها رو کم کردنند در حال حاضر یک ماه در خانه هستم بیکار