جمع آوری ۳۷۰ میلیون تومان کمک‌ مردمی در نذر سلامت در قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه کمیته اجتماعی گفت: خیران در دو روز گذشته ۳۷۰ میلیون تومان در طرح نذر سلامت کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته اجتماعی به جمع آوری ۳۷۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی از سوی خیران در ۲ روز گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کادر درمان و پزشکی کشور هم اکنون به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، باید این کمک‌های نقدی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

بیدخام اضافه کرد: تعدد شماره حساب‌های اعلامی برای جمع آوری کمک‌های خیران در فضای مجازی باعث می‌شود تا شهروندان دچار سردرگمی شده و نتوانند به نحو مطلوب خدمت رسانی کنند.

او با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در گرفتن کمک خیران نمی‌تواند اهداف بهداشتی و سلامت را به درستی محقق سازد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به خوبی می‌داند که هم اکنون به چه میزان ماسک و لباس و تجهیزات بهداشتی نیازمند است و باید محور جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه باشد.

بیدخام افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم اکنون کادر درمان و پزشکی استان به لباس ضد کرونا و محافظ شیشه‌ای صورت نیاز دارند و باید بین این نیاز‌ها و مطالبات مردمی که فقط به ماسک و دستکش خلاصه می‌شود، تفاوت قائل شد و تولیدات اقلام بهداشتی را از یکدیگر تفکیک کرد.

او اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دیگری نظیر فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند تا با در اختیار داشتن فضایی از ظرفیت خیران خودشان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: تمام مراکزی که به تولید ماسک اقدام می‌کنند باید قبل از هرگونه اقدامی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد و سپس به توزیع و تولید انبوه مبادرت ورزند که برای این کار باید بازدید میدانی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار