مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

ضرورت متمرکز شدن کمک‌های مردمی برای مقابله با کرونا

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: نذورات مردمی و خیران در پویش نذر سلامت بصورت متمرکز تجمیع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته اجتماعی مقابله با کرونا گفت: بهتر است کمک‌ها و نذورات مردم به صورت متمرکز چه به‌صورت نقدی و چه به‌صورت غیرنقدی در زمینه کمک به پیشگیری و درمان مقابله با کرونا صرف شود.

بیدخام افزود: هماهنگی بین مردم خیر و خیریه‌های استان با دانشگاه علوم پزشکی باعث می‌شود تا نیات آنان بهتر محقق و از پراکنده کاری نیز جلوگیری شود.

او اضافه کرد: نذورات مردم می‌تواند به صورت نقدی به شماره حساب دانشگاه علوم پزشکی قزوین که به همین منظور پیش بینی شده واریز شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: این وجوه برای تهیه تجهیزات، اقلام پزشکی و ملزومات پیشگیرانه از بیماری کرونا جهت کمک به درمان بیماران مصرف می‌شود.

بیدخام افزود: برای ساماندهی پویش نذر خدمت بهتر است که تمامی تولید کنندگانی که بصورت داوطلبانه تمایل به دوخت ماسک و گان دارند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و با محوریت خانه مشارکت مردم در سلامت به عنوان نماینده سازمان‌های مردم نهاد اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر اینکه تولیدات باید مطابق با استاندارد‌های مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد اظهار کرد: به منظور تهیه ماسک و گان مطابق با استاندارد‌های لازم، تمامی اقلام مورد نیاز از جمله پارچه مخصوص توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

او با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و بهره‌مندی از ظرفیت خیران در خصوص پویش نذر خدمت خاطرنشان کرد: ضروری است با تشکیل گروهی در فضای مجازی افراد داوطلب در حوزه‌های مختلف بتوانند خدمات خود را ارائه کنند.

بیدخام افزود: این خدمات عام است و شامل خدمات مشاوره و مددکاری برای بیماران مبتلا، مشارکت در ضدعفونی کردن، گندزدایی معابر و مراکز عمومی، دوخت ماسک و گان، تهیه غذا برای کادر درمان، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای خانواده‌های آسیب پذیر جامعه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن دعوت از افراد شاخص و چهره‌های مختلف در رشته‌های، فرهنگی، علمی، اجتماعی، ورزشی و هنری برای مشارکت در این پویش از آن‌ها خواست که با تهیه فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای در فضای مجازی و دعوت شهروندان به پویش نذر سلامت و‌نذر خدمت به این پویش ملحق شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار