استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا

بازار سرمایه در نظر دارد تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران از طرح ملی "پیشگیری، درمان و تحقیق در زمینه بیماری کرونا" حمایت کنند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه با استفاده از ابزار جدید تامین مالی جمعی و با استفاده از ظرفیت دستورالعمل مذکور در نظر دارد تا از همه معامله­ گران حقیقی و حقوقی دعوت بعمل آورد تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران از طرح ملی "پیشگیری، درمان و تحقیق در زمینه بیماری کرونا" حمایت کنند.

حامیان این طرح ملی می­‌توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ لغایت ۹۹/۱/۳۱ با خرید سهام نماد کرونا ۱۱ و یا کرونا ۲۱ در انجام این اقدام خیرخواهانه کمک نمایند. حداقل تعداد سهام در این نماد‌ها یک ورقه گواهی نیکوکاری است و سقفی برای آن تعیین نشده است. ارزش اسمی هر ورقه گواهی نیکوکاری نیز ۱۰ هزار ریال است.

در نماد کرونا ۱۱، اصل و منافع حاصل از مبالغ تامین شده به متقاضی اهدا و جهت امور فوق­ الذکر مصرف می‌­شود.

در نماد کرونا ۲۱ نیز مبالغ تامین شده توسط یک شرکت فناور، سرمایه­ گذاری شده و منافع حاصل از آن به متقاضی اهدا و جهت امور فوق ­الذکر مصرف می‌شود.

بدیهی است در این روش، اصل مبالغ تامین شده، با درخواست تامین کنندگان قابل بازگشت است. لازم ذکر است کارمزد کلیه ارکان مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان صفر است و هیچ گونه هزینه‌ای بابت حمایت از این طرح از تامین کنندگان دریافت نخواهد شد.

تامین مالی جمعی یکی از شیوه‌های نوین تامین مالی پروژه‌های فناورانه و نوپاست که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازار سرمایه اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار