ممنوعیت ورود خودرو‌ها به آرمستان صاحب‌الزمان (عج) کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: در روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۹۸ و جمعه اول فروردین ۹۹، ورود خودرو‌ها به آرمستان صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه شهر کرمان ممنوع است.

ممنوعیت ورود خودرو‌ها به آرمستان صاحب‌الزمان (عج) کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی عسکری مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: با توجه به مصوبۀ ستاد مبارزه با کرونای استان، در روز‌های پنج‌شنبه، ۲۹ اسفند سال‌جاری و جمعه، اول فروردین سال ۱۳۹۹، با همکاری پلیس راهور از ورود خودرو‌ها به آرامستان صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه جلوگیری خواهد شدبنابراین، از شهروندان تقاضا داریم به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از منازل خود برای درگذشتگان‌شان فاتحه قرائت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص نحوۀ تدفین متوفیان آلوده به ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: پروتکل نحوۀ تغسیل، انتقال و تدفین متوفیان آلوده به ویروس کرونا تدوین و تصویب شده است.

عسکری افزود: براساس این پروتکل، پس از اقدامات شرعی لازم در غسالخانه، متوفیان با حضور نمایندۀ دانشگاه علوم پزشکی، با اقدامات ایمنی لازم، در آرامستان صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه دفن می‌شوند.

او تدفین در عمق دومتری زمین و ضدعفونی محل را ازجمله اقدامات ایمنی برای دفن اموات آلوده به کرونا دانست و گفت: برای جلوگیری از ازدحام خطرآفرین مردم، از خانوادۀ متوفیان درخواست کرده‌ایم مراسم تشییع و ترحیم برگزار نکنند.

عسکری هم‌چنین در تشریح اقدامات این سازمان، به ساماندهی باغ رضوان، ساخت قبور دوطبقه و سه‌طبقۀ پیش‌ساخته، خرید و اصلاح تجهیزات سردخانه و نصب دستگاه اوزون‌ساز برای ضدعفونی محیط اشاره کرد و گفت: برای رفاه حال شهروندان، ساختمان پذیرش ساخته و تجهیز شده است؛ ضمن این‌که علاوه بر زیباسازی و رنگ‌آمیزی غسالخانه، فضای سبز نیز در این محدوده اجرا و سکوی انتظار، برج نور و روشنایی اجرا و نصب شده است.

او افزود: هم‌چنین به مناسبت ایام نوروز، با همکاری شهرداری منطقه چهار میدان ورودی آرامستان صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه در حال ساماندهی است، ضمن این‌که با همکاری بنیاد شهید یک سفرۀ هفت‌سین نیز در گلزار شهدا اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار