چرا برخی هنوز کرونا را جدی نگرفته اند؟

با توجه به توصیه‌های فراوان مسئولان، کادر درمانی و بهداشتی کشور خیلی‌ها هنوز خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و در حال خرید عید نوروز هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به توصیه‌های فراوان مسئولان، کادر درمانی و بهداشتی کشور خیلی‌ها هنوز خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و در حال خرید عید نوروز هستند. به نظر می‌رسد این افراد هنوز نمی‌خواهند سهمی در قطع زنجیره کرونا داشته باشند تا بتوانند سال آینده روز‌های خوبی را سپری کنند.

مدیر عامل شرکت آزاد راه پردیس هم از کاهش ۵۰ درصدی تردد‌ها از هفته گذشته تا به امروز خبر داد که یعنی تردد به سمت مازندران کاهش یافته و مردم در این روز‌ها که کرونا با تاروپود زندگی شان عجین شده است توصیه خانه ماندن را تا حدودی رعایت می‌کنند.

در این روز‌های کرونایی هستند آن‌هایی که بیرون منازل در سطح شهر هستند. برخی شاغلان با رعایت اصول بهداشتی از قبیل دستکش و ماسک به ادامه وظیفه کاری خود می‌پردازند و برخی افراد دیگر برای انجام کار‌های واجب مجبور به آمدن در خیابان یا خرید وسایل ضروری منزل هستند.


بیشتر بخوانید: مصرف دخانیات چه تاثیری بر افزایش خطر ابتلا به کرونا دارد؟


افراد برای چه محل زندگی را به بیرون خانه ترجیح می‌دهند؟

همه ما می‌دانیم که ویروس کرونا خطرناک است؛ به همین علت از منزل بیرون نمی‌آییم و خود را در برابر این ویروس کشنده محافظت می‌کنیم. البته بعضی از این افرادی هم که در این روز‌ها خانه نشین شده اند با عنوان بیماران دیابتی، ریوی و کسانی که قبلا شیمی درمانی کرده اند، شناخته شده اند.

خیلی از افراد با اجازه صاحبان کار، دور کار شده اند و برخی دیگر تنها به علت انجام کار‌های ضروری با رعایت بهداشتی فردی از خانه خارج می‌شوند.

انجام بازی‌های مختلف و سرگرم کننده، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب، انجام بازی‌های فکری از قبیل شطرنج و صحبت با خانواده از کار‌هایی هستند که در این روز‌های خانه نشینی یا قرنطینگی می‌توان انجام داد.

بعد‌ها در چنین شرایطی هرچه بیشتر در منزل بمانیم می‌توانیم حداقل کار‌های عقب افتاده را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ لباس‌های خود را هنگام ورود به منزل کجا قرار دهیم؟


چگونه مایحتاج روزانه را تامین می‌کنید؟

افراد می‌گویند هفته‌ای یک بار یا چند روز یک بار به بیرون منزل می‌روند و تمامی وسایل مورد نیاز را خریداری می‌کنند.

برخی دیگر می‌گویند: سعی کردن وسایل ضروری را تامین کنیم و تا حد ممکن دیگر از منزل خارج نشویم.

دید و بازدید عید را چگونه بگذرانیم؟

برای اینکه نگهبان سلامت همه مردم جامعه باشیم بهترین کار این است که در منزل بمانیم و هیچ رفت و آمدی نداشته باشیم تا این ویروس را به صورت مشترک و دست به دست هم نابود کنیم. از آنجایی که ممکن است ما ناقل ویروس باشیم پس ماندن در منزل باعث می‌شود، افرادی که تا امروز سالم مانده اند بیمار نشوند؛ چرا که اگر اتفاقی برای فردی بیفتد کاملا جبران ناپذیر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه‌ها باید رعایت شود؟


این روز‌ها با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها می‌گذرد به شرط اینکه با ماندن در منزل و رعایت نکات پیشگیرانه به مسئولیت اجتماعی مان در مقبال سلامت جامعه و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار