افزون بر ۳۴ هزار برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صدور ۳۴ هزار و ۷۰۰ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای در ۱۱ ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

افزون بر ۳۴ هزار برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شدتیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: از مجموع ۴۴ هزار و ۱۴۱ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان ۳۴ هزار و ۷۰۰ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و ۹ هزار و ۴۴۱ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

او افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست، چهار مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش و چابهار تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسیله نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

او  با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در زمینه معاینه فنی گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور فاز نخست طرح کنترل و نظارت بر نصب حفاظ‌های ایمنی وسایل نقلیه باربری بر روی کامیون‌های تولید سال ۱۳۹۰ به بعد از تاریخ یکم فرودین ماه سال ۹۹ اجرا می‌گردد به طوری که برای کامیون‌های فاقد حفاظ‌های کامل استاندارد (جلو، عقب و جانبی) از تاریخ یاد شده گواهی معاینه فنی صادر نخواهد شد.

 باقری ادامه داد: بر این اساس مالکان کامیون‌های مشمول طرح باید به مراکز مجاز نصب حفاظ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام گردیده و در تابلو‌های اطلاع رسانی مراکز معاینه فنی سنگین، پایانه‌ها و صنوف حمل و نقل کالا نصب شده است، مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار