باران سیل آسا در فارس می‌بارد؟

کارشناس هواشناسی فارس درباره بارش‌های سیل آسا در استان فارس پاسخ داد.

علیزاده کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: خبر‌هایی در فضای مجازی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در استان فارس منتشر شده است که تکذیب می‌شود و صحت ندارد.

او ادامه داد: شهروندان هرگونه خبر و اطلاعیه، را از صدا و سیمای استان، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی رسمی و روزنامه‌های استان دریافت کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس از شهروندان درخواست کرد: از بازنشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری و از ایجاد بار روانی که موجب نگرانی در جامعه شود، خودداری کنند.

علیزاده تصریح کرد: امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در نقاط شمال، مرکز و جنوب استان فارس بارندگی داریم.

او ادامه داد: برای فردا پنج شنبه ۲۹ اسفندماه نیز آسمان استان فارس ابری است و بارش‌های پراکنده هم پیش بینی می‌شود البته شدت بارش‌ها کمتر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه روز جمعه اول فروردین بارشی نخواهیم داشت، اضافه کرد: از بعد از ظهر روز شنبه  ۲ فروردین ماه یک سامانه بارشی جدید وارد استان فارس می شود و همه شهرستان ها را فرامی گیرد و بارش ها بیشتر از امروز است.

علیزاده با تاکید بر اینکه این بارش ها سیل آسا نیست، افزود: در این سامانه بارشی جدید، ۴۰ تا ۵۰ میلی متر باران می بارد و از آنجا که موجب آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری، لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی می‌شود، شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: کشاورزان و عشایر نیز تمهیدات لازم را نسبت به پدیده‌ها و وضعیت جوی به عمل آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
خداکنه بیاد