آغاز طرح ملی غربالگری کرونا در خروجی‌های مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از از افتتاح رسمی طرح غربالگری سلامت در مبادی خروجی استان با هدف شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به موجب مصوبات این ستاد مقرر شد طرح غربالگری و پایش سلامت افراد با هدف شناسایی و تفکیک مبتلایان به ویروس کرونا با محوریت و مدیریت جمعیت هلال احمر و مشارکت نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در مبادی خروجی استان اجرایی شود.
 
او  با اشاره به اینکه این طرح در مازندران بر اساس مصوبات ستاد استانی از روز‌های قبل آغاز شده بود و تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز پایش و غربالگری شده اند افزود: در راستای مصوبات ستاد استانی مهارکرونا مقرر شد تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر به عنوان خط اول مقابله با کرونا با استقرار در پست‌های ایجاد شده در مبادی خروجی استان نسبت به پایش سلامت و تب سنجی همه مسافرین اقدام نمایند.

اکبری با اشاره به اجرای همه ساله طرح امداد و نجات نوروزی، گفت: هر سال در این ایام جمعیت هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی در خدمت مردم و مسافران نوروزی بود، اما امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا، این طرح با هدف پایش و غربالگری مبتلایان کرونا توسط هلال احمر در مبادی خروجی استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان و نیروی انتظامی در این فرایند مشارکت دارند افزود:هدف از این اقدام شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری مزبور یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

اکبری گفت: دراین عملیات افراد مشکوک جهت اقدامات بعدی نظیر قرنطینه و طی مراحل درمانی به گروه بهداشت و درمان مستقر در ایستگاه‌های مذکورهدایت می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: جمعیت هلال احمراستان مازندران از نخستین روز اجرای برنامه استانی مقابله با کرونا با بکارگیری تمام ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری، در راستای کاهش آلام بشری و صیانت از سلامت مردم مشارکتی فعال دارد وافزون بر برنامه فوق، ده‌ها برنامه ابتکاری نظیر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی، ااطلاع رسانی گسترده میدانی، ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد، اجرای طرح حمایت از سلامت سالمندان از طریق ارتباط تلفنی با افراد مذکور و همچنین اجرای طرح هاتفان امید را اجرایی نموده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.