مدیر عامل و معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان با علمای استان دیدار کردند

مدیر عامل و معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان با علمای استان دیدار کردند و اقدامات این جمعیت برای مقابله را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیر عامل و معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان در تشریح اقدامات انجام شده از سوی عوامل جمعیت هلال احمر استان در دیدار‌های جداگانه با علمای استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه محتوا‌هایی به زبان عربی و فارسی تولید شد، همچنین در سطح استان بیش از ۶۰ چادر برپا شده و نجاتگران با تب‌سنج در مبادی ورودی در حال ارائه خدمت به صورت شبانه روزی به هم استانی‌ها هستند.

او افزود: در کنار این اقدامات، توزیع اقلام مورد نیاز اولیه به برخی مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها بود که با توجه به شرایط اضطراری ایجاد شده با کمبود شدید مواجه شده بودند، از سویی دیگر داوطلبان این جمعیت با بهره از توان خیرین به تولید ماسک مورد نیاز مشغول هستند.

خدادادی اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان (بیمارستان طالقانی سابق) با ظرفیت پذیرش و بستری یکصد بیمار افتتاح و شعبه ۲ داروخانه هلال احمر خوزستان ویژه ارائه خدمات به مبتلایان ویروس کرونا راه اندازی شد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ماندن مردم در خانه ادامه داد: هر چه ارتباط بین مردم کمتر شود، زنجیره بیولوژیکی این ویروس زودتر قطع شده و زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به پروژه‌های معاونت امور داوطلبان تصریح کرد: ۲ پروژه فرشتگان رحمت و نیابت را هرساله در ایام عید به اجرا در آورده ایم، اما امسال با توجه به شرایط موجود طرح فرشتگان رحمت با عنوان طرح فرشتگان سلامت اجرا خواهد شد و طی آن بسته‌های بهداشتی تهیه و آماده سازی شده و به خانواده‌های نیازمند اهدا خواهد شد.

آیت‌الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان نیز ضمن تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر گفت: اقدامات جمعیت هلال احمر در سیلاب فروردین ماه نتایج بسیار محسوسی داشت.

او بیان داشت: می‌توان از توان و پتانسیل طلاب و جوانان متدین در تشکیل تیم‌های خدمات رسانی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده شود وبانوان هم می‌توانند در تهیه ماسک همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز نیز با بیان این که مردم و مسئولین تا به این جا در مقابله با کرونا کارنامه مثبتی داشته‌اند گفت: برخلاف دیگر کشور‌ها ما مشکل چندانی در تهیه اقلام مورد نیاز مردم نداشتیم.

او افزود: آموزه‌های دینی با سلامت مردم تناقضی ندارند و حفظ سلامتی و جان از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زاده با تاکید بر لزوم افزایش اطلاع رسانی در استان اذعان داشت: متخصصین صاحب نظر در این موضوع باید بیشتر با مردم صحبت کنند و باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا از این موضوع به سلامت عبور کنیم.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مانند دوران دفاع مقدس پیش قراولانی در این جنگ وجود دارند، در جریان سیل به برکت هم‌دلی و اتحادی که وجود داشت بحران سیلاب کنترل شد.

او با بیان ضرورت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال این ویروس عنوان کرد: برای محقق شدن این امر عدم حضور در اجتماعات و ماندن در خانه لازم است، همچنین پیشگیری‌های بهداشتی مانند شستشوی دست‌ها و روبوسی نکردن می‌تواند بسیار موثر باشد

آیت الله حیدری بیان داشت: مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری بر رعایت نکات بهداشتی تاکید دارند. هلال احمر خوزستان در اینگونه بحران‌ها همیشه پیشتاز بوده و شب و روز درحال تلاش هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار