سخنگوی گمرک ایران:

حجم صادرات اسفندماه ۳ برابر واردات شد

لطیفی گفت: با وجود نگرانی‌ فراگیری ویروس کرونا و توقف فعالیت برخی مرز‌های کشورمان با همسایگان، تجارت خارجی کشور همچنان ادامه دارد و صادرات از نظر وزنی، سه برابر واردات شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک ایران، روح اله لطیفی گفت: پس از آغاز شیوع کوئید ۱۹ در کشور و از یکم تا ۲۵ اسفندماه جاری، بیش از هفت میلیون و ۷۳ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۱۸ دلار کالای ایرانی به مقاصد صادراتی از مرز‌های باز کشور که عمدتا دریایی بود صادر شد.

وی افزود: در این دوره ۲۵ روزه به میزان دو میلیون ۴۰۵ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۳ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۱۱ دلار کالا وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجود اینکه در این مدت فعالیت مرز‌های زمینی ما با ترکیه و عراق دچار فراز و نشیب شد؛ اما همچنان صادرات از لحاظ وزنی در این بازه زمانی نزدیک به سه برابر واردات است.

لطیفی در پایان افزود: گمرک ایران با همکاری سایر دستگاه‌ها در حوزه تجارت خارجی، سلامت و مرز در تلاش است تا ضمن توجه به مسائل سلامت کالا به تسهیل تجارت با سایر کشور‌ها به ویژه همسایگان بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار