یک دوم زندانیان امنیتی مشمول عفو رهبری شدند

سخنگوی قوه قضاییه درباره جزئیات افرادی که مشمول عفو رهبری شدند، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره جزئیات افرادی که مشمول عفو رهبری شدند، اظهار کرد: در شرایط حساس این روزهای کشور از مقام معظم رهبری که حمایتشان شامل حال  جمع زیادی از محکومان شد، تشکر می‌کنم.

وی گفت: این عفو با کارشناسی‌های حقوقی بر مبنای یافته‌های رییس قوه قضاییه در بازدید از زندان‌ها صورت گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به یکی از ویژگی‌های این عفو بیان کرد: کسانی که مشمول این عفو شده اند آزاد می‌شوند و تمام این مشمولان دیگر به زندان باز نمی‌گردند.

سخنگوی دستگاه قضا درباره کسانی که مشمول این عفو نشده اند، گفت: محکومین خطرناک که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند و آن‌هایی که در گذشته مشمول عفو شده اند، اما باز هم اقدامات مجرمانه‌ای انجام داده اند از عفو بهره‌مند نخواهند بود.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر مشمول این عفو خواهند بود، تصریح کرد: جمع زیادی از محکومان امنیتی مشمول این عفو شده اند و حدود یک دوم زندانیان امنیتی مشمول عفو خواهند بود و امیدواریم تمام این مشمولان قدردان لطف رهبر معظم انقلاب باشند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره مرخصی به زندانیان، بیان کرد: این عفو شامل گروه‌های مختلف زندانیان می‌شود و تعداد زیادی از افرادی در مرخصی هستند از این عفو برخوردار می‌شوند و دیگر نیاز به بازگشت مجدد به زندان‌ها ندارند و به عبارتی محکومیت آن‌ها تمام شده تلقی می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا ثابت
۱۴:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام خدمت آقای رئیسی من یه زن مریض مه شیمی درمان میشم با دوتا بچه قده لنفافی دارم این دکترم محمد جواد ثعلبیان هس شوهرم ۱۲ماهه زندان پیر بنو هس ترا خدا به دادمون برسین یه حف بدین سرپرست خانوادمون بود پدر مادرم دراثر کاز کرفتکی فوت کردن هیچ کس ندارم اینقدر نامه مینویسم چرا جواب نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من ابد داشتم به قانون جدید شد ۲۵ سال ۱۲ سال تحمل دارم سابقه ندارم.با عفو موردی ۸ سال کم. شد جرمم مشارکت در حمل ۹۲۸ کیلو تریاک.مشروط زدم خبری نشده۴ ماهه بخدا کم اوردم
Netherlands
علیرضا عبدی
۲۳:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
بی‌گناهم.۱۵سالحبس.دارم.۳کشیدم.بنده.نادم.هستم.۲فرزند.دارم.بخاطر.زندگیم.ازادم.کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
یعنی چی، حتما یک کاری کردی که ۱۵ سال حبس داری مگه شره حرته که آزاد بشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سرباز هارم معاف از خدمت کنید
چرا بخشش فقط واسه مجرماست؟
آخرین اخبار