رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: با ورود مجدد ملخ ها به جازموریان، عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در منطقه دگلک آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پوشش گیاهی و رطوبت مناسب دشت وسیع جازموریان به عنوان کانون اصلی تکثیر ملخ در جنوب کشور و با ورود دوباره ملخ‌ها به این منطقه، عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی آغاز شده است.

او افزود: با افزایش جمعیت ملخ صحرایی طی روز‌های اخیر، عملیات مبارزه با این آفت از سوی اکیپ‌های سمپاشی با به کارگیری سمپاش‌های ULV پشت وانتی از ۲۶ اسفند در منطقه دگلک جازموریان شروع شده است.

برخوری با اشاره به سطح سمپاشی شده در جنوب کرمان افزود: تاکنون در سطح  ۴۵۰ هکتار، مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بنا به هشدار‌های F.A.O جمعیت ملخ نسبت به پارسال ۲۰ برابر خواهد بود که شدت هجوم ملخ ها از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۲۰۰ هزار هکتار  مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در جنوب کرمان صورت گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ملخ صحرایی ، سمپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار