رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری با سو استفاده از نرم افزار‌های رسید ساز جعلی هشدار داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: این روز‌ها مشاهده می‌شود کلاهبرداران با سوء استفاده از قابلیت اپلیکیشن‌های رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها می‌کنند.

او افزود: نرم افزار‌های رسید ساز قابلیت جعل رسید‌های بانکی را به صورت الکترونیکی دارند و کلاهبرداران در هنگام معامله و واریز وجه برای فروشندگان، عنوان می‌کنند، به دلیل وضعیت پیش آمده (شیوع ویروس کرونا) و به بهانه بهداشت کارت بانکی به فروشندگان و افراد ارایه نمی‌دهند و درعوض ازطریق اپلیکیشن رسید ساز، رسید پرداخت را به فروشنده نشان می‌دهند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: شخص کلاهبردار سپس اقدام به ساخت یک رسید تقلبی با استفاده از برنامه رسید ساز می‌کند و سپس تصویر رسید ساخته شده را برای شما ارسال و عنوان می‌کند که مبلغ مورد نظر را به حساب شما انتقال داده است در صورتی که هیچ وجهی واریز نشده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از اعتماد نابجا به چنین افرادی خودداری کنند و برای اطلاع از دریافت وجوه مختلف، سامانه پیامک حساب بانکی خود را فعال تا از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شوند و همچنین ابتدا از هویت اصلی خریداران یا فروشندگان در معاملات خود مطمئن شوند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا از طریق شماره تلفن‌های ۶۵-۲۱۸۲۱۱۳۲-۰۸۴ به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.