در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم افزایش سرمایه‌گذاری دولت در حوزه آی‌تی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: لازم است دولت سرمایه گذاری بیشتری در حوزه آی تی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین جلالی آملی مدیر عامل یک  شرکت دانش بنیان  در حوزه آی تی اظهار کرد: این شرکت در سال ۸۸ تاسیس شده ولی کار اصلی را از سال ۹۲ شروع کرده است. با توجه به تحصیلات دانشگاهی در حوزه آی تی و همچنین علاقه زیادی که به این حوزه داشتم موفق به تاسیس این شرکت شدم. در ابتدا  به صورت فردی مشغول به انجام پروژه های مشتریان این شرکت بودم  ولی بعد از اینکه کار گسترده شد و  تعداد متقاضیان بالا رفت چند نفر را استخدام کردم و فعالیت‌های شرکت را گسترش دادم.

او گفت: شرکت های نرم افزاری به طور معمول دو نوع پروژه محور و محصول محور هستند. شرکت ما نیز محصول محور است که نرم افزار مبتنی بر وب تولید می‌کند و تاکنون  دو محصول مدیریت پرونده جریان تولید کرده, این محصولات به صورت  پیش فرض نرم افزارهایی هستند که می‌توان آن را نصب و راه اندازی کرد. اما برای ادامه کار نیاز به خدمات دارند برای مثال شخصی نرم افزار را خریداری می‌کند به دیتا بیس های  آن متصل می‌شود وبا این نرم افزار مدیریتی و پرتال های  آماری برای آن می سازیم یا نرم افزار مدیریت فرآیند زمانی که نصب می کنید نرم افزاری خالی از اطلاعات باید در آن فرآیند فرم از سیستم ساخت این موارد خدماتی است که شرکت ما ارائه می دهد.

این مدیر عامل شرکت دانش بنیان بیان کرد: نرم افزار های ما برای وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده و دیتای تمامی شرکت‌های زیرمجموعه راه آهن،حمل و نقل , هواپیمایی کشوری و کشتی در انبارهای داده وزارت راه و شهرسازی وارد می شود. پروژه دیگر شرکت ما تحت نرم افزار مدیریت فرآیند جریان در وزارت جهاد کشاورزی به کار گرفته است و این نرم افزار با مجوزهای تجاری خارجی راه اندازی شده که شامل مجوزهای برای تولید، صادراتا و تخفیف کالا است، به عنوان مثال تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از بهترین نرم افزار انجام می‌شود. شرکت‌های توزیع برق شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و شهرسازی نیز با همکاری می‌کند.

جلالی آملی درباره اعتماد سازی مردم به شرکت های دانش بنیان گفت: با چند مدل برای محصولات شرکت بازاریابی می‌کنیم. مدل اول دیجیتال مارکتینگ است که وب سایتی در این زمینه راه اندازی شده و محصولات به نمایش گذاشته می شود. مدل دیگر ارزیابی مستقیم است و در حال حاضر با مدیران آی تی به صورت مستقیم نامه نگاری داشتیم و در جلساتی که محصولات ما را دیدند از نحوه عملکرد آن ها اعلام رضایت کردند.  برای جلب اعتماد مشتری در افتتاح پروژه ارزان‌قیمت, بدون سود و پر زحمت را انجام می دهیم  تا بتوانیم خود را در این عرضه به مشتریان ثابت کنیم.


بیشتر بخوانید: استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای مقابله با بیماری کرونا


او بیان کرد: نمونه داخلی و خارجی از محصولات ما وجود دارد, محصولات خارجی در درجه اول از امکانات خوبی برخوردار هستند ولی  این نرم افزارها مشکل لایسنس دارند و باید در ایران کرک شود. دیگر مشکل این نرم افزارهای خارجی  با توجه به کیفیت خوب این محصول  این است که با فرهنگ کشور همخوانی لازم را ندارند و نمی‌توانند در جامعه بازخورد خوبی بگیرند. نرم افزار داخلی هم از کیفیت خوبی برخوردار است اما در ساخت نرم افزار هر شرکت سبک و سیاق خود را دارد.

این مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: ما تنها با هزینه شخصی این شرکت را راه‌اندازی کردیم اما توصیه می‌کنم افرادی که به دنبال راه‌اندازی شرکت هستند اول به فکر یک  سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های خود باشند.

جلالی آملی اظهار کرد:  اولین خواسته من  این است که دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه  آی تی داشته باشد. همچنین دریافت مجوزهای لازم در این حوزه بسیار دشوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار