همتی نوشت؛

سال ۹۸ سال آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی

همتی گفت: سال ١٣٩٨، سال بسیارسختی بود. کشورمان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت.

سال 98,سال آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۹ اسفند در یادداشتی اینستاگرام نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیارسختی بود. کشورمان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت، که هر کدام برای ازهم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد.

وی افزود: تحریم‌های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی... و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین می‌کرد و هم این شوک‌ها را خنثی می‌کرد.


بیشتربخوانید:اجازه هیچگونه کمبود در شرایط سخت را نمی دهیم 


رییس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک مرکزی، با کمک همکاران در دولت وحمایت‌های بی بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواری‌ها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: اتفاقات امروز که در کشور‌های توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آن‌ها وارد کرده و ضرر‌های سنگینی بر مردم و اقتصاد آن‌ها وارد کرده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، در حد توان خود توانسته بسیاری از ضربه‌ها راخنثی و از آسیب شدید به اقتصاد، تا حد زیادی جلوگیری نماید. همزمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

همتی نوشت: همکاران من تمام تلاش خود را بکار بستند، ولی با این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی‌ها پوزش می‌خواهم و همزمان نیز از مردم بابت حمایت‌های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و موفقیت برای تک تک مردم، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و در سایه توجه همگان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل‌های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: همتی ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار