حضور ۳۹ گشت برای حراست از منابع طبیعی ایلام طی ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام از حضور ۳۹ گشت برای حراست از منابع طبیعی ایلام طی ایام نوروز خبر داد.

حضور ۳۹ گشت برای حراست از منابع طبیعی ایلام طی ایام نوروز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛غلامرضا فتحی از آمادگی تمامی اکیب‌های گشت و مراقبت این فرماندهی و پاسگاه‌های ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی در ایام نوروز خبر داد.

او با بیان اینکه ۲۴ اکیپ سیارخودرویی و ۱۵ اکیپ گشت موتوری برای مقابله با جرائم عرصه‌های منابع طبیعی در ایام نوروز فعال هستند، گفت: این گشت‌های حفاظتی در تمامی شهرستان‌های استان به صورت تمام وقت گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده داشته و در آماده باش کامل بسر می‌برند و بر اساس مشاهدات حضوری و یا تماس‌های مردمی، با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.

فتحی اضافه کرد: همچنین با دادستان‌های حوزه‌ی قضایی در راستای برخورد با افراد سودجو که ممکن است در ایام تعطیلات نوروز مبادرت به تخریب، تصرف اراضی ملی و قاچاق گیاهان دارویی، چوب آلات جنگلی را کنند، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

او بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، و با توجه به دستور دادستان ایلام برپا کردن چادر در عرصه‌های ملی ممنوع بوده و چنانچه مشاهده شود با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد، لذا هموطنان از برپایی هرگونه چادر در طبیعت جدا خود داری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ضمن تشکر از مشارکت‌های مردمی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی افزود: مردم می‌توانند، ۲۴ ساعته طی تماس با شماره ۱۵۰۴ کد امداد مرتع و جنگل هرگونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی را ازجمله در بحث قطع درخت، قاچاق محصولات جنگلی، آتش‌سوزی و تصرف‌های عدوانی اراضی ملی را اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.