مدیریت بیماری کرونا در شهرستان بدره

دومین جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در شهرستان بدره برگزار شد.

مدیریت بیماری کرونا در شهرستان بدره

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛در این جلسه پس از گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده توسط مجموعه کارکنان شبکه بهداشت و درمان در بیان همتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بدره، آزادی فرماندار بدره بر نکات و مصوبات ذیل پس از بحث و بررسی و سوالات مسولین تاکید نمود:

در بحران‌ها و موارد اضطراری امکانات کشور در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد.

در سطح کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها ستادی تحت عنوان مدیریت بیماری کرونا تشکل شده است که مصوبات جلسات ستاد برای همه اعضاء الزامی و لازم الاجرا است و بر اساس همین مصوبات از تمام امکانات کشور، استان و شهرستان برای مبارزه با این بیماری استفاده می‌گردد.

باید شرایطی را فراهم کنیم که برای مقابله با این بیماری مردم در حد امکان جز در شرایط ضروری از منازل خود خارج نشوند.

در سیستم اداری شهرستان باید این شرایط را فراهم کنیم که مردم کمتر به ادارات شهرستان مراجعه کنند و بسیاری از افراد بدون مراجعه حضوری به اداره و از طریق تلفن هم درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

شماره‌های تماس ادارات جهت ارتباط تلفنی شهروندان در فضای رسانه‌ای شهرستان منتشر شود تا مردم کمتر حضوری به ادارات مراجعه کنند.

برگزاری هر گونه اجتماع و گردهمایی در سطح شهرستان ممنوع است.

در سطح شهرستان اقدامات فرهنگی خوبی در زمینه عدم برگزاری مراسمات عزا صورت گرفت که امیدوارم شهروندان بدره‌ای امسال از برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال و حضور در مزار درگذشتگانشان صرفنظر کنند.

با توجه به این که در آستانه عید نوروز هستیم مسافران عزیز سفر خود به شهرستان را مدیریت کنند و حتی المقدور از سفر به شهرستان صرف نظر کنند و در محل زندگیشان در منزل بمانند.

کلیه مسابقات، تمرینات و اماکن ورزشی در سطح شهرستان چه دولتی و چه خصوصی باید تعطیل گردند و اگر احیانا برنامه‌ی ورزشی هنوز ادامه دارد با نظارت اداره ورزش و جوانان تعطیل شود.

نظافت و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی سطح شهرستان در دستور کار ادارات مرتبط قرار گیرد.

ادارات شهرستان از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امکانات خود را در اختیار شبکه بهداشت قرار دهند و مکاری لازم را به عمل آورند.

در خصوص ساعت اداری تابع تصمیمات ستاد استانی هستیم و هر تصمیمی دراستان گرفته شود، درشهرستان‌ها هم لازم الاجرا است.

با برنامه‌های در دست اقدام و هماهنگی‌های به عمل آمده مواد ضدعفونی از طریق داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.