در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیشترین ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح استیل است

یک پزشک عمومی گفت: سینک ظرفشویی را مدام با آب گرم بشویید، زیرا بیشترین ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح استیل است.

فاطمه زاهدی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: سینک ظرفشویی را مدام با آب گرم و مایع ظرفشویی، شستشو بدهید، زیرا  بیشترین ماندگاری  ویروس کرونا بر روی سطوح استیل است.

یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا  ویروس از سینک به ظرف های غذا منتقل نشود، افزود: افراد باید خانه را گرم نگه دارند، زیرا  ویروس کرونا در محیط گرم دوام کمتری دارد.

زاهدی با بیان اینکه زیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام باید بیشتر هوا بخورند و خشک باشند، بیان کرد: بهتر است  روزی چندین بار پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل خانه عوض شود.

او تاکید کرد: هر وسیله ای که  از بیرون خانه می آید، به احتمال زیاد حامل ویروس کروناست. ضدعفونی یا شست و شوی آن‌ها با آب گرم و صابون مایع را باید به طور جدی انجام داد.

زاهدی بیان کرد: هر وسیله ای که می خرید و  قابل شست و شو نیست باید حداقل ۱۰ روز در محیطی خشک نگه داری شود  تا ویروس های احتمالی از بین برود.

او با بیان اینکه  یخچال و فریزر، عمر ویروس را طولانی تر می کنند، افزود: هر غذایی را قبل از خوردن، خوب داغ کنید و بهتر است نان را داخل مایکروفر یا داخل قابلمه دربسته داغ کنید.

یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افراد مایعات گرم را  زیاد مصرف کنند، اظهار کرد: میوه ها و سبزی ها قبل از مصرف ضدعفونی شود.

زاهدی بیان کرد:  به اقوام و دوستان پیامک دهید که چون دوست شان دارید به عید دیدنی شان نمی روید و انتظار هم ندارید آنها به دیدار شما بیایند. قصه مرگ و زندگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.