آماده باش برای کنترل مهمانان ناخوانده

برخی افراد در تعطیلات سال جدید هم در حال خدمت به مردم و دور از خانواده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا اکنون به بالاترین سطح انتقال خود در جامعه رسیده که موجب قرنطینه خانگی بسیاری از مردم شده، این ویروس تعطیلات نوروز را تحت شعاع خود قرار داده و مردم مجبورند برای در امان ماندن از ابتلای به کرونا دید و بازدید‌ها لغو شوند.

مردم تماس‌های تصویری و ارتباطات تلفنی را جایگزین صله ارحام و دید و بازدید‌های حضوری کرده اند و برای کاهش انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه را ترجیح داده اند.

سیل اسفندماه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد که اکنون با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان باید منتظر خسارت احتمالی این سامانه بارشی باشیم.

راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، ماموران پلیس راه، اورژانس و دیگر مشاغل خدمات رسان در تمامی اوقات در حال انجام وظایف خود هستند.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: باتوجه پیش بینی بارش باران در لرستان نیروی راهداری در قالب ۳۰ اکیپ در جاده‌های لرستان در حالت آماده باش کامل هستند.

شرفی با تاکید بر پرهیز مردم از سفر‌های غیرضروری افزود: ضمن اینکه به مردم تاکید می‌کنیم در شرایط کنونی که کشور با بحران کرونا مواجه است از سفر خودداری و در خانه بمانند در این شرایط جوی نیز با توجه به لغزندگی جاده‌ها و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها توصیه می‌شود در جاده‌های استان تردد نکنند.

او از رانندگانی که مجبور به تردد در جاده‌ها هستند خواست با رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات ایمنی ازجمله زنجیرچرخ، سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در لرستان، ۱۸ پایگاه جاده‌ای ثابت، پنج پایگاه بین شهری سیار و یک پایگاه کوهستان ثابت این جمعیت در حال آماده باش هستند.

صارم رضایی افزود: تیم هوایی جمعیت هلال احمر لرستان نیز در سایت هوایی این جمعیت در حال آماده باش به سر می‌برد.

سرهنگ مصطفی دالوند رییس پلیس راه لرستان هم گفت: باتوجه به ورود سامانه بارشی قوی به لرستان و لغزنده بودن جاده ها، رانندگان از سفر‌های غیرضروری به این استان جدا خودداری کنند.

دالوند ادامه داد: سامانه بارشی در استان از شنبه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود که احتمال وقوع سیل را به همراه خواهد داشت لذا از رانندگان تقاضا داریم همکاری لازم را با نیرو‌های پلیس راه در جاده‌ها داشته باشند.

براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی لرستان سامانه جدید بارشی از شنبه دوم فروردین ماه آسمان استان را فرا می‌گیرد.

این سامانه از صبح شنبه ۲ فروردین فعالیت خود را در آسمان استان آغاز خواهد کرد که این شرایط تا روز یکشنبه شب پایدار خواهد بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی بارندگی ۳۰ میلیمتری در استان پیش بینی شده که منطقه اثر آن همه نقاط استان گزارش شده است.

همچنین نوع مخاطره آن بارش باران گاهی رعد وبرق، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، وزش باد شدید و کاهش دما اعلام شده است.

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون ۴۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.

نیکبخت افزود: تا به امروز ۳۰ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری «کرونا» در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.