توافق نتانیاهو و بنی گانتز برای تشکیل دولت ائتلافی

روزجمعه توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن دولت ائتلافی با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز انجام خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، روز جمعه توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن دولت ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و بنی گانتز، فرمانده ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی انجام خواهد گرفت.

در گزارشی که آن را درجات بالای دو حزب لیکود و آبی و سفید امضا کرده‌اند توافق برای تشکیل دولت ائتلافی سه ساله‌ای انجام گرفته که نیمه ابتدایی نخست‌وزیری آن را نتانیاهو و پس از آن گانتز برعهده خواهد داشت.

البته این مذاکرات همچنان ادامه دارد و ممکن است از آن صرف‌نظر شود.

در ابتدای این برنامه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خواهد ماند و تنها به بحران شیوع ویروس کرونا می‌پردازد. اگر این بحران حل شد آنگاه چرخش نخست‌وزیری صورت می‌گیرد.

برای اطمینان از عدم انحلال کنست به دست نتانیاهو، توافقی امضا خواهد شد که در آن قید می‌شود در صورت انجام چنین کاری نتانیاهو عزل شده و گانتز به طور موقت نخست‌وزیر شود.

مسائلی مانند آنکه چه‌کسی سرپرستی وزارت دادگستری را به‌عهده گیرد یا تلاش در به تعویق انداختن دادگاه محاکمه از سوی نتانیاهو همچنان حل نشده باقی‌مانده‌اند.

در این میان یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید، با پیوستن گانتز به دولت نتانیاهو مخالفت کرده‌است. اما گزارش‎ها نشان می‌دهد گانتز و تعدادی از اعضای حزب آبی و سفید موافق این اتحاد هستند.

همچنین برخی در حزب آبی و سفید مخالف این طرح هستند. همین این مسئله ممکن است به از هم پاشیدگی حزب آبی و سفید منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اشنا
۱۸:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
هر چند برای من هم اهمیتی ندارد ولی رژیم صهیونیستی باید با امدن نتانیاهو بکلی از بین برود و اگر یهودی مومن و یا یهودی تقریبا بی گناهی باقی ماند باید به کشور های خودشان غیر از ایران بازگردند
آخرین اخبار