آعاز پهلوگیری ۱۷ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی

۱۷ فروند کشتی شامل انواع کالاهای اساسی و متفرقه از امروز شنبه دوم تا ۱۵ فروردین جاری در بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:  ۱۷ فروند کشتی شامل انواع کالاهای اساسی و متفرقه از امروز شنبه دوم تا ۱۵ فروردین جاری در بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: استقرار این کشتی ها در ایام تعطیلات نوروز با هدف تامین کالاهای اساسی، مایحتاج عمومی و به ویژه اقلام بهداشتی در تمامی بندرهای تجاری استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد.

الله مراد عفیفی پور افزود: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری از این بیماری در مجموعه بنادر و به ویژه بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروز با رعایت همه اصول بهداشتی، بنادر به فعالیت خود ادامه می‌دهند، ابرازداشت: با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا، در هیچ کدام از بنادر مسافری هرمزگان خدمات گردشگری و مسافرت دریایی ارائه نخواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به گردشگران توصیه کرد:‌ مسافرت های دریایی و استفاده از ظرفیت های گردشگری دریایی در این استان را به زمان دیگری موکول کنند.

استان هرمزگان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله های تجاری وصیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.

بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر بزرگ و پیشرفته در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خوبه ، خدارو شکر ، ب امید روزی ک چنان خودکفا بشیم ک پهلو گیری کشتی برای واردات بشه صفر