مردم در کنار رعایت بهداشت فردی در مصرف آب هم صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: این روز‌ها با توجه به شیوع کرونا ویروس، آب بیشتری را نسبت به گذشته تأمین می‌کنیم، به همین جهت مردم در کنار رعایت بهداشت فردی، باید در مصرف آب هم صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ مارس در دنیا به عنوان روز جهانی آب مطرح است، گفت: امسال این روز به عنوان «آب، تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی» نام‌گذاری شده است. معتقدم تغییر اقلیم می‌تواند منجر به خشکسالی و‌تر سالی شود که هر دو را طی سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم و باید برنامه سازگاری با هر کدام از شرایط را داشته باشیم.

او اضافه کرد: «مسئولیت اجتماعی»، بدین معناست که تمامی مردم کشورمان برای سازگاری با تغییر اقلیم مسئولیت و وظایف دارند؛ به عنوان مثال کشاورزان، شهروندان ساکن در شهر، صنایع و. هر کدام به نوبه‌ی خود وظایفی در قبال تغییر اقلیم دارند.

غفارزاده با بیان اینکه ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی صرف می‌شود، اظهار کرد: معتقدیم همین که آب کشاورزی تأمین شده، هیچ کدام از صنایع به دلیل کمبود آب تعطیل نشده و آب صنایع جدید نیز تأمین شده است، عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان در سال ۹۸ بسیار مطلوب بوده است.

اوبا بیان اینکه آب زیربنای توسعه و حیات است، مطرح کرد: حفظ و نگهداری منابع آبی محدود استان ضروری است؛ چرا که انتقال حوزه به حوزه آب تنها در اندازه کم مقدور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت آب‌های زیر زمینی، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی، شیب افت سالانه‌ی آب‌های زیر زمینی تقریباً کنترل شده و به دنبال جبران کسری آب در مخازن آبخوان‌ها هستیم.

او در خصوص تمدید پروانه‌های بهره‌برداری آب، بیان کرد: تمام مجوز‌های برداشت آب از منابع زیرزمینی به صورت یکساله صادر می‌شود و این مجوز‌ها باید ابتدای هر سال تمدید شود؛ در غیر این صورت، به عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود. به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، تمامی مجوز‌ها را تا دو ماه آتی تمدید کرده‌ایم و تمامی اقدامات لازم در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.