معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از توزیع ۴۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و الکل در سطح استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در زمینه توزیع اقلام بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تاکنون ۴٢٠ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و الکل نیز در سطح استان توزیع شد که از این تعداد ٣٣٢ هزار و ٢۴٨ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و ٨١ هزار و ٧٣۶ لیتر الکل ناب است.

غفارزاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ واحد تولیدی مواد ضدعفونی در استان وجود دارد افزود: این واحد‌های تولیدی در ایام تعطیلات نوروزی به صورت کامل در دو شفیت فعال بوده و نیاز استان را تأمین می‌کنند.

او با بیان اینکه تولید این واحد‌ها با ظرفیت کامل نیازمند تأمین ۹۰ هزار لیتر الکل است ادامه داد: این در حالی است که نیاز کل استان ۷۰ هزار لیتر الکل است اگر توزیع و مصرف مواد تولیدی در استان مدیریت شود کمبودی نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از فعالیت ۲۲۸ داروخانه خصوصی در استان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون ۲۴۵ بسته دستکش موجود است که از این تعداد ۲۱۵ هزار بسته بین داروخانه خصوصی و شبانه روزی و نیز ۸۲ واحد غیر داروخانه‌ای استان توزیع شده است.

غفارزاده از خرید دو هزار و ۳۳۰ عدد ماسک فیلتر دار، و نیز کشف شش هزار و ۷۰۰ عدد ماسک احتکار شده خبر داد و عنوان کرد: این تعداد ماسک فیلتر دار توزیع می‌شود که نیاز سه روزه استان را تأمین می‌کند.

او خاطرنشان کرد: یک واحد نیمه صنعتی با ظرفیت تولید روزانه یک‌هزار عدد ماسک چهارلایه و با کیفیت نیز در استان فعالیت می‌کند و محصول تولیدی آن ظرفیت فیلتر ۶۵ درصد ذرات هوا را دارد.
منبع: مهر
انتهای  پیام/ش  ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.