دانستنی‌های فضا؛

کشف سیاره جدید برای زندگی انسان

ستاره شناسان از شناسایی سیاره ای شبیه به زمین خبردادند که احتمال زندگی در آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یافتن سیاراتی جدید برای حیات بشر یکی از موضوعاتی جذاب اختر شناسان به حساب می آید. منطقه «گولدیلاک» یکی از این نقاط قابل سکونت است.

به این معنی که آب وهوای مناسبی دارد, نه آنقدر سرد که آب  در آنجا یخ بزند و نه آنقدر گرم  که  آب بخار شود. اکنون شرایط محیطی گولدیلاک نظر ستاره شناسان را جلب کرده و می تواند معیار های سکونت برای بشر را دار باشد.

همه ستاره‌ها مثل هم نیستند. بعضی ستاره‌ها مانند ستاره جوان و آبی رنگ OB، بسیار داغ و نورانی هستند. در مقابل، برخی ستاره‌ها مانند ستاره کوچک قرمز رنگ نوع M، دمای پایینی دارند. البته شاید این یک ستاره گولدیلاک مناسب به نظر برسد. اما سطح این ستاره قرمز رنگ بسیار متلاطم است و اجازه نزدیک شدن هیچ چیز را نمی‌دهد.

خورشید ما، جایی بین این دو ستاره قرار می‌گیرد، که با نام ستاره کوچک زرد رنگ نوع G شناخته می‌شود. اگر چه در منظومه شمسی زندگی جریان دارد (خودمان در آن زندگی می‌کنیم)، اما خورشید ما یک ستاره گولدیلاک نیست.

به گفته ستاره شناسان دانشگاه ویلانووا، بهترین ستاره‌ها برای زندگی ستاره‌های کوچک نوع K هستند. ستاره‌هایی نارنجی رنگ که کمی از خورشید سرد‌تر و کمی از ستاره کوچک قرمز رنگ گرم‌تر هستند.


بیشتر بخوانید: ناسا علاقمندان سفر به ماه را ثبت نام می‌کند


به گفته ادوارد گینان، یکی از ستاره شناسان دانشگاه ویلانووا؛ ستاره‌های کوچک نوع K در بهترین شرایط برای زندگی به سر می‌برند. خصوصیات این ستاره‌ها جایی بین ستاره‌های پرنور، اما با عمر کوتاه (ستاره‌های نوع G) و ستاره‌های پر تعداد قرمز رنگ قرار دارد.

به گفته او ستاره‌های نوع K، به خصوص آن‌ها که گرم‌تر هستند، بهترین ستاره‌های جهان هستند. اگر به دنبال یافتن سیاره‌های قابل سکونت هستید، این ستاره‌ها تنها امید شما برای یافتن زندگی در فضا هستند.

او به همراه همکار خود، اسکات انگل، یک ستاره شناس از دانشگاه ویلانووا، تحقیقات خود را در دویست و سی و پنجمین نشست انجمن نجوم آمریکا ارائه دادند.

هدف از تلاش برای یافتن زندگی این نیست که به عنوان یک پشتیبان برای زمین از آن استفاده کنیم. حتی اگر هم زمین دوم را پیدا کنیم، هنوز هیچ فناوری‌ وجود ندارد که بتواند ما را تا آن جا ببرد.

جستجوی ما برای یافتن سیاره‌های گولدیلاک برای این است که بفهمیم آیا در نقطه‌ای دیگر از این دنیا حیات وجود دارد یا خیر و این که بفهمیم این حیات تا چه اندازه هوشمند است؟.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار