ایده عجیب یک دانشمند برای حل مشکل گرمایش زمین

اخترشناسان به خوبی می‌دانند که خورشید به آرامی در حال فروزان‌تر شدن است و در یک میلیارد سال آینده یا همین حدود، زمین را برای زندگی بیش از حد داغ می‌کند.

اکنون یک دانشمند راه حل عجیبی را پیشنهاد کرده که به انسان اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری در این سیاره زندگی کند؛ دور کردن زمین از خورشید. اما این ایده چطور می‌تواند عملی شود؟

آلبرت زیلسترا (Albert Zijlstra)، استاد اخترفیزیک دانشگاه منچستر، پیشنهاد می‌کند که زمین را حدود سه میلیون مایل (بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ کیلومتر) از خورشید دور کنیم. او می‌گوید در حال حاضر، زمین در فاصله ۹۳ میلیون مایلی (۱۵۰ میلیون کیلومتری) به دور خورشید می‌چرخد، اما این فاصله باید تا حداقل ۹۶ میلیون مایل (۱۵۵ میلیون کیلومتر) افزایش یابد.

این حرکت یک سال را از ۳۶۵ روز به ۳۸۰ روز تبدیل می‌کند؛ به این معنی که این ۱۵ روز اضافی را باید جایی از تقویم بگنجانیم.

پروفسور زیلسترا می‌گوید: «زمین گرمتر و گرمتر خواهد شد تا جایی که بهترین تخمین‌ها این است که در یک یا دو میلیارد سال آینده، اقیانوس‌ها شروع به جوشیدن خواهند کرد. اندکی بعد زمین ما مانند سیاره زهره خواهد شد، با دمایی برابر با چندصد درجه سانتیگراد؛ بنابراین قبل از اینکه این اتفاق بیفتد باید جابه‌جا شویم. برای آنکه جهانِ زنده بیش از یک میلیارد سال دوام بیاورد، باید چند میلیون کیلومتر از خورشید فاصله بگیریم.»

برای توضیح اینکه این پروژه بلندپروازانه چگونه کار خواهد کرد، ابتدا دانستن کمی اخترفیزیک ساده ضروری است.

هنگامی که یک سیاره (مانند زمین) در مدار خود کُند می‌شود، به دلیل کشش گرانشی بسیار زیاد ستاره ما در سیارات خود، به خورشید نزدیک می‌شود. به همین ترتیب، وقتی سیاره‌ای در مدار خود سرعت می‌گیرد، از خورشید دور می‌شود، و این تا حدودی به این خاطر است که این سرعت به آن اجازه می‌دهد در برابر کشش گرانشی خورشید مقاومت بهتری داشته باشد.

درست مانند تمام سیارات منظومه شمسی، زمین نیز به تدریج از خورشید دور می‌شود، اما نه به اندازه‌ای که این سیاره را تا حد زیادی خنک کند.

ایده پروفسور زیلسترا برای دور شدن از خورشید شامل یک «کمک گرانشی» یا «تیرکمان گرانشی» است که معمولا برای افزایش سرعت فضاپیما‌ها پس از پرتاب از زمین استفاده می‌شود. با نزدیک شدن به یک سیاره، چنین فضاپیما‌هایی می‌توانند از کشش گرانشی سیاره برای افزایش سرعت آن استفاده کنند، که به نوبه خود باعث می‌شود سرعت سیاره در مدار خود به آرامی کاهش یابد؛ و همانطور که می‌دانیم، به دلیل قوانین فیزیک، هنگامی که سرعت یک سیاره کاهش می‌یابد، به خورشید نزدیک‌تر می‌شود.

این یک واقعیت کمترشناخته‌شده است که از تیرکمان‌های گرانشی می‌توان برای کاهش سرعت فضاپیما‌ها نیز استفاده کرد که تأثیر معکوس بر روی سیاره دارد و سرعت آن در مدار خود را افزایش می‌دهد؛ و بالطبع هنگامی که سیاره در مدار خود سرعت می‌گیرد، از خورشید دورتر می‌شود.

این ایده پایه‌ای است که پروژه پروفسور زیلسترا تحت آن عمل می‌کند، اما به جای یک فضاپیما (که بسیار کوچک است) او پیشنهاد می‌کند که از یک سیارک عظیم به قطر حدود ۳۰ مایل (۵۰ کیلومتر) و به اندازه یک شهر بزرگ استفاده شود.

پیشنهاد او تغییر مدار سیارک در زمانی است که هنوز در فضاست؛ شاید با هل دادن آن با یک کاوشگر رباتیک در زاویه و سرعتی معین. اگر این سیارک با موفقیت به حرکت درآید، یک دور به دور خورشید می‌زند و قبل از اینکه در مدار زمین قرار بگیرد، به سمت زمین برمی‌گردد. این امر سرعت سیارک را کاهش و مهمتر از همه، سرعت زمین را افزایش می‌دهد. اگرچه انجام کل این فرآیند تنها یک بار کافی نیست.

پروفسور زیلسترا می‌گوید: «از آنجایی که زمین برای دور شدن از خورشید نیاز به افزایش سرعت دارد، باید اجازه دهیم سیارک هنگام حرکت به سمت منظومه شمسی داخلی سرعت خود را از دست بدهد. اگر این کار را یک میلیون بار انجام دهیم، زمین سرعت خود را به میزان مورد نیاز ما افزایش می‌دهد.»

او ادامه می‌دهد: «و از آنجایی که ما یک میلیارد سال زمان برای حرکت داریم، این بدان معناست که هر هزار سال فقط به یک پرواز از سیارک نیاز داریم. اگر این کار را هر هزار سال یک بار انجام دهیم، طی یک میلیارد سال می‌توانیم زمین را به اندازه‌ای حرکت دهیم که دمای آن در زمانی که خورشید می‌درخشد ثابت بماند.»

در نهایت، به نظر می‌رسد که این کار برای ناسا یا حتی کنسرسیومی از آژانس‌های فضایی بین‌المللی که با هم کار می‌کنند هم به اندازه کافی بزرگ باشد. هزینه‌های مورد نیاز نیز مطمئنا چندین برابر پروژه DART ناسا برای هل دادن یک سیارک خواهد بود که ۳۲۴.۵ میلیون دلار (۲۵۸ میلیون پوند) هزینه داشت.

نزدیک شدن چنین سیارک عظیمی به زمین ممکن است باعث نگرانی عوام شود، به ویژه با در نظر گرفتن اینکه محو شدن دایناسور‌ها از روی زمین کار یک سیارک بود. اما پروفسور زیلسترا می‌گوید: «باید مسیر را با دقت محاسبه کنیم. این کاری است که آن را مرتبا برای فضاپیما‌ها انجام می‌دهیم.»

نکته‌ای که زیلسترا به آن اشاره می‌کند این است که دو نوع گرمایش جهانی برای مقابله وجود دارد. یکی ناشی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که از فعالیت‌های انسانی نشأت می‌گیرد و دیگر مربوط به تابش طبیعی خورشید. ایده مطرح‌شده در واقع راه حلی برای دومین مورد است.

منبع: روزیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
ما باید به سیاره ی کیوان برویم چون که عمر ما بیشتر می شود سردتر است و یک قمر دارد که آدم اگر دست هایش را بازکند و بال بزند پرواز می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
بازگشت همه به سوی اوست
هر جسم و جرمی به جاییکه از آنجا آمده باز خواهد گشت محل بازگشت سیارات ستاره آنهاست و سیاره‌های منظومه شمسی یکی پس از دیگری ذوب شده و به خورشید خواهند ریخت (به خاطر همین است که سیاره‌های نزدیکتر به خورشید قمر ندارند و سیارت دور تعدادی قمر دارند ) محل بازگشت اقمار نیز سیارت مادرشان است
محل بازگشت جسممان خاک و محل بازگشت روح‌مان خداست و البته اگر روح پاکی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۲۰:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به نظر من بهتره اول نظریه ش رو مریخ آزمایش بشه هم یکم نزدیک ترش بکنند و هم قابل سکونت تر. بعد ما بریم مریخ اون وقت زمین رو هم درس کنن مردم برگردن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به نظرم زحل و مریخ رو بدیم برای مسکن‌مهر برای مردم خونه بسازن
Iran (Islamic Republic of)
بشر
۰۸:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
بجای اینکار قسمت‌هایی لایه ازون رو سفید کنن که نورش جذب نشه هوا بسیار خنک میشه....
Iran (Islamic Republic of)
Younis
۰۳:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
من در این سن ۲۶ ساله گی از چی نظر ها خبر شدم
ولی اگر تا سن ۵۰ زنده باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
قبل از اینکه خورشید ما را نابود کنه ما خودمان با بمب های هسته ای که ساختیم خودمان را نابود میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
بنظرم انجام بشه تکلیفمون روشن بشه ،یا میمیریم ویا مثل انسان زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اینهمه پیشرفت حدود صد ساله اتفاق افتاده اگه صد سال پیش به مردم اون زمون میگفتن میشه هواپیما درست کرد یا موبایل یا به ماه رفت یا از یک تار مو میشه یکی مثل خودت تولید کرد حتما میخندیدن و فکر میکردن دیونه شدی و به دارالمجانین مفرستادنت ،درست مثل الان ما که داریم پرفسور فیزیکدانو نادان فرض میکنیم ،هر کاری با علم ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
پروفسور جان، الان دیگه آخرالزمانه، نیازی نیست به این کارا. برو سوره زلزلال را بخوان.
در مقابل قدرت و تقدیر الهی همه تسلیم هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
جلو گازهای گلخانه گرفته شود بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
محمد مبینی
۲۲:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تکنولوژی پیشرفته باعث ایجاد گاز های گلخانه‌ای وموجب گرمایش زمین شده است وموجب کمتر شدن نزولات آسمانی
رفته رفته بشریت درتنگنای بی آبی ازیک سو و گرمایش زمین ازسوی دیگر روبه نابودی خود گام برمی دارد. اگر هزینه‌های
جنگ افروزی وتولید سلاح‌های مخرب درجهت سلامت سازی
ورفع گاز های گلخانه‌ای نشود مجبور به ترک زمین یا بررسی ایده های پرفسور خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تایک میلیاردسال دیگه زمین جای برای زندگی پیدانمیشه!بس که زادولدمیشه پرمیشه زمین !وخودب خودفاصله میگیره ازخورشیدپوروفسورالان بگوتوپروفسوری یامن
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۰:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خب تکلیف ماه چی میشه ،وقتی زمین حرکت کنه به عقب ماه ام با ما میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تا یک میلیارد سال دیگه، آدمها با یه بشکن میرن کهکشان دیگه ظاهر میشن
Iran (Islamic Republic of)
مهران۱۴۹۰
۱۸:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کاری به عملی بودن یا نبودن این ادعا ندارم ولی بزرگی اندیشه و ایده این دانشمند ستودنیست
United States of America
سینا
۱۵:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این همه هزینه برای دور کردن زمین
کل سیاره های منظومه شمسی روی نظم خاصی می‌چرخند که به هم تاثیر میزارند. کل نظم منظومه شمسی بهم می‌ریزه. به جاش همین هزینه رو نصفش رو انجام بدن و تعداد درختان رو در دنیا زیاد کنند. زمین زودتر به حال نرمال بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
اک ن
۱۴:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
با سلام، تضمین اینکه دانشمندان اصل قضیه را درست متوجه شده باشند چیست ،چه کسی می دهد مسئله بعدی این است که به علم نمی شود تکیه کرد چون هر روز و هر ماه و هرسال و هرقرن نظریه های جدیدی خلق می شود و نظریه های قبلی را از اعتبار ساقط می کند ،مخترع و مکتشف بزرگ عالم هستی هستیم ،نیاز نیست زمین را جابجا کنیم بیشتر تفکر کنید متوجه می شوید جهت راهنمایی اشاره به جابجایی خورشید است
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
باهوش ما به دور خورشید میچرخیم چطور خورشید رو دور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
بزنتد دنده عقب یا کولر رو روشن کنند
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۳:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نظریه آیزاک آسیموف در پنجاه سال پیش بهتره و یا پیش بینی او از آینده جهان
در آینده انسانها یک خورشید کوچک مستقل برای کره زمین می‌سازند و زمین را از مدار خورشید خارج کرده و به سمت بیکران در فضا سفر میکنند
دور از ذهن نیست چون کشور چین بتازگی حدود یک ماه پیش این خورشید رو در ابعاد خیلی کوچک ساخته
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
به نظرم در آینده باید از کولر گازی استفاده کنن
هم طراوت خاصی داره هم راحت تره
هر هزارسال یکبار یکی دو درجه بیشترش میکنیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
یک چیز قابل تامل هست
توجه کردیدکه هر زمانی که امریکا با قدرتهای بزرگ بدجور دست به یقه میشود این قبیل اخبار انتشار پیدا میکند ،اون هم توسط خود امریکا ،اخبار از نظریه ها و اکتشافات عجیب و غریب و غیر واقعی و حتی انجام نشدنی برای بزرگ نمایی امریکا و قدرت اونها ،بازی قدرت توسط رسانه ها و تخیلات هالیوودی ،بزودی شاهد فیلمها و بازیهای عجیب و غریب هم خواهید بود ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
بریم یک سیاره خنک‌تر بهتره، از الان اساسکشی کنیم تااون موقع زمین خالی شده هوای سیاره خنک هم مناسب‌تر شده، چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
به نظرم هرجا درخت کاری بشه. و فکری برای ماشینها بشه و غیره چون کرمای بسیار تولید میکنن و این باعث گرما شده زمان قدیم که زمین هیچ مشکلی نداشت همین ساخت اشیاء جدید بشر باعث بهم ریختن طبیعت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
درخت های موجود هم از خشکسالی و آفت دارن خشک میشن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین عزیزی
۰۶:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عجب از بی عقلی آخه کافیه مداریکی ازاین ها رو بهم بزنید بعد برخورد همه چیز رو مسلسل وار ببنید البته بهیچ وجه نمیتونن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ب جای همچین کاری راحت میشه ی گنبد تابشی ساخت در مدار زمین ک هم اشعه های مضر رو از زمین منحرف کنه هم تنظیم ورودی و خروجی انرژی راحت تر باشه و هزینه ش هم کمتر از این چیزیه ک دانشمند انگلیسی گفته
Iran (Islamic Republic of)
@hessam.sh66
۰۰:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
جون مادرتون دست ب چیزی نزنید،داریم مث آدم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نه به بار نه به دار اسمش خاله موندگار.یک میلیارد سال.ولکن جان عمت گرفتی مارو بذار همین فردا تموم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
ایشون به فکر یک میلیارد سال دیگه برای کی و چه کسانی هستند واقعا جای سوال هست!!!با احترام به نظر این دانشمند ،فضا پیچیدگی های خودش را دارد ولی زمین یک موجود زنده س که غذای مورد نیاز و کل سیستم توسط خودش تامین و تنظیم میشه،بعد دوره ژوراسیک زمین هم داره تغذیه می‌کنه هم داره موجودات زنده روی خودش پرورش میده ، انسان فکر می‌کنه داره از زمین تغذیه می‌کنه ولی برعکس است و موجودات زنده غذای آینده ش هستن و این واقعا وحشتناک ه برای موجودی که درک و فهم داره،زمین تا دو میلیارد سال دیگه حداقل 3 دوره کل سیستمش را عوض خواهد کرد.با درود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خطاب به ۱۳.۵۷ ،
بنده هم به سوالی واب ندادم ،شاگردان و هواداران غربگدایی چون شما که فرق نظریه و پرسش را نمیدانی ارزانی همان پرفسور .بهر حال ایشان نظریه پردازی کردند و بنده هم بر اساس اطلاعات خود هر چند ناقص نظریه خود را بیان کردم ،چه بسا اکثر مواقع همین نظریه ها درست از اب در امده و چه بسا نظریه یک فرد معمولی اما عالم و خردمند درست تر از یک فرد با سواد در امده ، شما کدام را میپسندی ،عالم و خردمند و اینده نگر و خداشناس یا یک فرد با سواد تنها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کار بدی نیست اما قبلش باید روی یه سیاره دیگه ازمایش بشه تا عاقبتش هم ببینیم هرچند انسان هرچی تلاش کرده با طبیعت سازگار شه بیشتر اسیب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
درود به پروفسر.اهل هرکجا که باشی اهل هر دین وذهب که باشی انسانیت مقدم هست.چندین ساله که این خبر ها ومشکل ها گفته شده ولی این راه حل اجرا نمیشه.خدا کمک کنه درست بشه واین گرما به زمان قبل برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
این دانشمندا از این نظریات زیاد میدهند ولی عملی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پدفسور ماه دو میخوای چکار کنی
Iran (Islamic Republic of)
دانشمندشکلاتی
۱۷:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خورشید در مرکز مانند یک آهن ربا تمامی سیارات نزدیک به خودشو جذب میکنه و هیچ کس نمیتونه جلوی این طبیعت بگیره حتی گنده لات ترین دانشمندان جهان
اگر راست میگن جلوی اب شدن یخ ها گرفته بشه چیز دیگه ای نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
دانشمندشکلاتی
۱۷:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خورشید در مرکز مانند یک آهن ربا تمامی سیارات نزدیک به خودشو جذب میکنه و هیچ کس نمیتونه جلوی این طبیعت بگیره حتی گنده لات ترین دانشمندان جهان
اگر راست میگن جلوی اب شدن یخ ها گرفته بشه چیز دیگه ای نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
واقعنم دانشمند شکلاتی اخ ادم عاقل خودت داری میگی جلوی اب شدن یخ ها اونا هم اینکارو میخوان بکنن تا یخ ها اب نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بیا پایین
Brazil
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کار ارزان‌تر وبهتر برای کاهش نور خورشید این است که در مدار بین زمین وخورشید در فاصله مناسب اجرام یا صفحات ریز بسیار سبک با موشک پخش کرد که از تابش مقداری از نور خورشید جلوگیری کند ومقداری از نور خورشید را به فضا بازتاب کند و در نتیجه میزان انرژی دریافتی زمین از خورشید را کم کرد
Iran (Islamic Republic of)
پاشا
۱۵:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بهترین راه همون کاهش جمعیت به زیر ۵۰۰ میلیون نفره که ایلومیناتی ها در حال اجراشن و در این امر کاملا موفقن متاسفم دیگه دیر شده نیازی به گوش دادن به این حرف های انحرافی دانشمندان که احتمال ایلومیناتی بودنشان بالاست نسیت
Iran (Islamic Republic of)
هیمن
۱۴:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پیشنهاد جالبی است اما گرم شدن زمین یک علت دیگر هم دارد آن هم گاز های گلخانه ای است ما می توانیم به جای اینکار که ریسک بالا وهزینه بالای دارد میزان استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش دهیم و با تدوین سیاست ها و قوانین محیط زیست میزان کربن دی اکسید و سایر گاز های گلخانه ای دیگر را در هوا کاهش دهیم و به سمت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی حرکت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کوچکترین خطایی در این محاسبات باعث میشه یا عصر یخبندان رخ بده یا قبل از اون یک میلیارد سال به دلیل سرما یا برخورد سیارک به زمین یا بیش از حد نزدیک شدن به خورشید از گرما آب پز بشیم. جون مادرتون به چیزی دست نزدید، انسان در هر چیز دخالت کرده فقط گند زده بهش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
ایشون نگران یک میلیارد سال دیگه هستن و ما نگران ودیعه مسکن سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه امواتت،ایشالا درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خدایاااااا من نمیخواهم بمیرم
ترو خداااااا اینکارو نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
ی روزی باید بریم تقوا پیشه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
اینهم تازه ترین اثر بد فیلمهای تخمی تخیلی هالیود بر دانشمندان!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
مشکل اینجاست که وقتی دورتر شد اونوقت زمستان طولانی تر و سردتری خواهد داشت و ثانیا این کار از دست کسی بر نمیاد که بتونه به جاذبه خورشید غلبه کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خب این کار خیلی بزرگ و سختی هست و با تکنولوژی الان یا نمیشه، یا اگر بشه خیلی هزینه بر و با ریسک زیاد خواهد بود.خب چه عجله ایه؟ بزارید 100 سال دیگه که گذشت و علم بیشتر پیشرفت کرد اون موقع انجام بدید. همون طور که خودشون گفته اند یک میلیارد سال زمان داریم.
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۰۶:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بیاریدش ایران هر روز اینقدر درگیر قیمت تخم مرغ و گوشت وسیب زمینی میشه که ترجیح میده زمین زودتر نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۱:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
انگار بعضی ها کلا با علم مشکل دارند. گرم شدن زمین یک واقعیت است. اینکه روزی زمین مثل زهره خواهد شد هم بسیار محتمل.پس انسان باید برای ادامه حیات یا جای دیگری برای سکنی پیدا کند و یا اینکه زمین را با اتمسفرش از خورشید دور کند.اینها را به منجی آخرالزمان و پیش گویی وقوع آخرالزمان ربط ندهید. ممکن است امام زمان بزودی ظهور فرمایند و یا تا یک میلیارد سال دیگه هم ظهور نکنند. کسی که پیش گویی این وقایع را می کند دروغگویی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خب بزار زمین گرمتر بشه بهتر

یخهای قطب جنوب اب میشه سطح دریا ها بالاتر میاد
ودست اخر ایران از کم ابی بیرون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
علی یکی از غیر منطقی ترین کامنت هایی که تو زندگیم دیدم رو دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
میخواد زمین رو با ماه باهم جابجا کنه؟؟؟!!! جزر و مد دریا چی میشه داستانش؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!! تکلیف اقیانوس ها و دریاها!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
علم روزانه در حال پیشرفت است. قطعا دانش بشر حتی تا 100 سال آینده به اندازه ای خواهد رسید که تنظیم دمای زمین توسط دانشمندان امر بدیهی شود و کاری آسان.
چیزی که واسه ما آرزوست برای آیندگان خاطره خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
نهج البلاغه - خطبه ١٦٣ (معرفة اللّه تعالى):
٢- وصف الكون
لَمْ يَخْلُقِ الْأَشْيَاءَ مِنْ أُصُولٍ أَزَلِيَّةٍ وَ لَا مِنْ أَوَائِلَ أَبَدِيَّةٍ بَلْ خَلَقَ مَا خَلَقَ فَأَقَامَ حَدَّهُ وَ صَوَّرَ فَأَحْسَنَ صُورَتَهُ لَيْسَ لِشَيْ‏ءٍ مِنْهُ امْتِنَاعٌ وَ لَا لَهُ بِطَاعَةِ شَيْ‏ءٍ انْتِفَاعٌ عِلْمُهُ بِالْأَمْوَاتِ الْمَاضِينَ كَعِلْمِهِ بِالْأَحْيَاءِ الْبَاقِينَ وَ عِلْمُهُ بِمَا فِي السَّمَاوَاتِ الْعُلَى كَعِلْمِهِ بِمَا فِي الْأَرَضِينَ السُّفْلَى .
٢- وصف آفرينش
پديده ها را از موادّى ازلى و ابدى نيافريد، بلكه آنها را از نيستى به هستى آورد، و براى هر پديده اى حد و مرزى تعيين فرمود:، و آنها را به نيكوترين صورت زيبا، صورتگرى كرد، چيزى از فرمان او سر پيچى نمى كند، و خدا از اطاعت چيزى سود نمى برد، علم او به مردگانى كه رفتند چونان آگاهى او به زندگانى است كه هستند، و علم او به آسمان هاى بالا چونان علم او به زمين هاى زيرين است.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
چقدر زیبا وشیوا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
اینایی که منفی دادن

مازا فازا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ما چیزی به نام آسمان ها نداریم،همه اجرام تو خلا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
با ظهور مولا وامام عزیزمان همه مشکلات حل میشه نیاز به خیالبافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
داداش خیال بافی رو که تو داری میکنی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
مگه کشکه طبیعت مسیر خود را برود بهتر است حتی اگر باعث نابودی زمین شود ،دست بردن در اوامر طبیعی خداوند یعنی جای دیگ را لنگ کردن ،این پرفسور حساب نکرده که کره زمین فقط تحت جاذیه خورشید و سرعت خود نیست بلکه در کهکشان راه شیری تحت تاثیر بقیه سیارات و بالطبع بقیه سیارات تحت تاثیر زمین و مدار اون هستند همین در مورد تاثیر روی نظم و انضباط کهکشان راه شیری و تاثیر روی سایر مکانها و سیاه چالها هم قابل تامل هست ، به نظر بنده اصلا این طرح به کل مردود هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
این پرفسور سالانه صدها شاگرد مثل تو داره ،از شما نپرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
پس شما مریض شدی دکترهم نرو چون دست بردن تو امر طبیعیه
Ireland
علی
۰۹:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پیشنهاد من اینه که باقرار دادن آینه‌های بزرگ در مدار زمین بویژه خط استوا به صورتی که در مدار ثابت باشند و همیشه رو به خورشید و در قسمت روشن زمین تا بتوانند نور خورشید رو برگردونند به طرف فضا ‌‌ در نتیجه زمین خنک تر میشه هم هزینه این کار فراهمه ریسکش هم بالانیست و همین الان هم تکنولوژی انجام چنین کاری وجود داره مثل یک چتر آینه‌ای عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
برای شفای همه دانشمندانی مثل شما هم دعا می کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
به نظر من یه پارچ آب یخ بریزیم روی خورشید این بهترین گزینه هست
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۲:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
علی جان خورشید پشتش به ماست .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
داداش ترشی نخور
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۲:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اگه اپیزود ....شش دقیقه انگلیسی رو گوش داده باشید می فهمید ایشون درست میگن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اون وسیله الان تو کارتون چیکو چان است. اون مرغ بدجنسه که دانشمند بدیه، برعکس برای گرم کردن زمین ساخته بود.میشه زاویه شو به قول ایشان تغییر داد به سمت فضا.
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۸:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
دانشمند نماها لازم نیست اینکار رو انجام بدید، بطور اتوماتیک و بر اساس قوانین فیزیک حاکم در هر سال مقداری بر فاصله مداری ماه تا زمین و زمین تا خورشید افزوده میشود و قطعا تا یک میلیارد سال دیگر فاصله اضافه شده طبیعی بسیار بیشتر از سه میلیون مایل خواهد بود . این افزایش روندی تصاعدی دارن یعنی با گذشت زمان و افزایش فاصله شتاب این روند سریعتر خواهد شد چون تاثیر جاذبه جرم مرکزی هم کمتر خواهد شد ... ضمنا قطع الیقین کمتر از دویست سال آینده آخرالزمان وعده الهی روی خواهد داد ، تروریست های امریکائی و اسرائیلی بهتر است نگران قیامت خود باشند نه یک میلیارد سال دیگر برای زمین!
Iran (Islamic Republic of)
مالمیر
۱۲:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
داری حیف میشی اینجا -- خیلی مواظب خودت باش ؟؟؟ جواب دندان شکنی دادی اییییییول کلی خندیدیم دمت گرم همیشه شاد و سلامت باشی اختر شناس کیهانی ناشناس در ایران خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا یک خون خوار بزرگه شکی درش نیست، تو هم برو کشکت رو بسا اوسگول
Iran (Islamic Republic of)
میو میو
۰۷:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خندیدیم.......
Iran (Islamic Republic of)
دالو بچه بر
۱۲:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کمی ترشی سر غذات بزنی ی چیزی میشی
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۹:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تا حدی موافقم اما طبق قرآن زمان وقوع آخرالزمان و قیامت رو هیچ کس نمی دونه و دست خداست پس قابل پیش بینی نیست. به هرحال وظیفه ی ماست که برای بقای خود و آیندگان تلاش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
این کارا بمونه برا وقتی که مریخ و زهره رو مسکونی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عقلت رو کار بنداز اونوقت حرف بزن بیا خودت مشکل نابودی زمین رو حل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
زهره سیاره داغی هست که به هیچ وجه قابل سکونت نیست یعنی آینده زمین هم مثل زهره میشه اگه نتونیم دمایش رو کنترل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
ببینم میتونین بزنین کره زمین رو به فنا بدین یا نه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پروفسور به این خنگی نوبره این همه درس خونده نظم جهان و وابستگی اجزا را نفهمیده اگه ساختار یک قسمت را تغییر بدی کل طبیعت به هم می ریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خنگ تو هستیکه حرفای یک پرفسور را با مدرک دیپلم ردی خودت می سنجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بله هموطنان ما که فیزیک را فیضیک مینویسن از پرفسور تمام ایراد میگیرن ،خجالتم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
اون کسی که این منظومه رو آفریده اون مشکلم حل خواهد کرد البته اگه قرار باشه انسان تا اون موقع روی کره زمین باقی بمونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
عزیزم هرچیزی عمری دارد و زمین هم عین بقیه سیارات عمری !!
موقش که برسه تمومه مگه اینکه علم انقدر پیشرفت کنه که بتونه این مسئله را برای زمین حل کنه اونم نه دائمی بلکه فقط عمرش را کمی طولانی تر کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هنوز دست از توهم برنداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اون مشکل رو حل کرده
انسان آفریده
که از یک میلیون سال قبل
راه چاره پیدا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
آفریییییییییییییییین به شما.
حالا فرق ۲۰۶ با تویوتا لندکروز چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
این سوال رو فقط میرسلیم میتونه جواب بده. بشر قادر به پاسخگوییش نیست. فقط یه ابر انسان چون سلیمی پاسخش رو بلده
Iran (Islamic Republic of)
میمید
۰۵:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
206 عدده ولی لندکروز حروفه با این. حال فرق نداره جفتشون راه میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پروفسور جان شیر مادرتون دست به چیزی نزنید،ما خوزستانی ها به این گرما عادت کردیم،کاری نکنید در محاسبات تون اشتباه بشه و ما جزغاله بشیم
Switzerland
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هر روز وزن زمین را ناسا و همراهانش کم میکند چون زیاد سفینه فضایی می‌فرستند نه گاز گلخانه‌ای این کار را انجام می‌دهد و نه خورشید باعث می‌شود هر سال میلیون ها تن وزن زمین را هم ها کم می‌کنند
آخرین اخبار