آمریکا: روسیه مسئول نشر اخبار کذب درباره تعطیلی سراسری کشور است!

وزیر امنیت داخلی آمریکا، روسیه را به نشر اخبار جعلی در خصوص تعطیلی سراسری در این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «چاد ولف» وزیر امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه ادعا کرد گزارش‌های غلط درباره اینکه آمریکا در حال اجرای قرنطینه سراسری به دلیل شیوع ویروس کروناست، بخشی از کمپین ضد اطلاعاتی است که منشا آن احتمالا روسیه می‌باشد.

در ادامه اختلافات پیشین مسکو و واشنگتن و اتهام زنی مقامات آمریکا به روسیه، وزیر امنیت داخلی آمریکا در گفتگو با فاکس بیزنس تائید کرد بار‌ها به او درباره انتشار پیام‌هایی مبنی بر اینکه دولت فدرال قصد قرنطینه سراسری آمریکا را دارد، اطلاع داده شد. ولف گفت: باید به شما بگویم که این پیام‌ها مطلقا غلط است و بخشی از کمپین ضد اطلاعاتی است.

ولف در ادامه گفت: چیزی که ما می‌دانیم چه این کار روسیه باشد و چه دیگر بازیگران سایبری، آن‌ها دوست دارند درباره هر مسئله بحث برانگیز اختلاف ایجاد کنند. بنابراین، (این مسئله) تنها محدود به انتخابات نیست. می‌تواند هر موضوعی باشد. اکنون درباره ویروس کرونا هم شاهد این مسئله هستیم.

از ابتدای ماه مارس پیام‌ها و ایمیل‌هایی در خصوص تعطیلی سراسری در آمریکا به دلیل شیوع کرونا منتشر شده و باعث شد شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر به آن واکنش نشان دهد. شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای این اخبار را کاملا تکذیب کرد. دولت آمریکا اعلام کرد هدف از این اخبار جعلی ایجاد نگرانی و هرج و مرج در کشور از طریق اطلاعات غلط است.

ولف از مردم آمریکا خواست اخبار مربوط به شیوع کرونا را تنها از طریق مقامات دولتی و ایالتی دنبال کنند.

براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۴۸۵ نفر و تعداد افراد مبتلا به ۳۴ هزار و ۶۷۱ نفر افزایش یافته است. براساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون ۱۵۳ نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ هزار و ۹۲۰ نفر هم مبتلا شده‌اند. آمریکا هم اکنون در رده سوم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار