برای کاهش استرس هر روز در خانه ورزش کنید

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای کاهش استرس هر روز در خانه ورزش کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اکبر سلیمانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس کارگروه آموزش، پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا تا می‌توانید فعال و پرتحرک باشید و هر روز در خانه ورزش کنید.

او افزود: فعالیت فیزیکی منظم داشته باشید، ورزش به افزایش روحیه و کاهش استرس کمک می‌کند، اگر از نظر جسمی سالم‌تر و قوی‌تر باشید بهتر قادر خواهید بود با ویروس مقابله کنید.

سلیمانی اضافه کرد: در مواردی که ترس و اضطراب زیاد است یا در گذشته زمینه اضطراب، ترس، وسواس، افسردگی، بیماری‌های روان تنی و مشکلات شبه جسمی داشته ایم و در حال حاضر تشدید شده اند و نمی‌توانیم آن‌ها را مدیریت کنیم، از یک روانشناس خبره کمک بگیریم.

او ادامه داد: سعی کنیم نگرانی را به مسئله تبدیل کنیم، بجای اینکه ذهنمان را درگیر سوال‌های تکراری چه می‌شود. اگر ...؟ بکنیم، از خودمان بپرسیم بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، چیست؟ بعد در جهت تحقق آن، گام‌های عملی، اجرایی و دقیق برداریم.

سلیمانی گفت: بپذیریم بسیاری از اتفاقات در ارتباط با ویروس کرونا در اختیار ما نیست تا بتوانیم اقدامات مؤثری انجام دهیم، بنابراین به سمت چیز‌هایی برویم که در اختیار ماست، از جمله رفتار‌های خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی، مدیریت هیجانات، نحوه تماس و ارتباط با دیگران است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار