کارشناسی در رفع موانع تولید، لازمه تحقق سال ۹۹

نماینده مردم نائین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمه رونق تولید در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و این مقدمه خوبی است برای آینده که در کنار جهشِ تولید، بیکاری نیز ریشه کن و با تحریم‌ها مقابله خوبی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامگذاری سال جدید به عنوان سال "جهشِ تولید" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبری سال ۱۳۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری کردند تا با توجه به شرایط و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد و تحریم‌ها وجود داشت شرایط بهتری رقم بخورد و در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم. راه خودکفایی تولید است و از این جهت به درستی سال گذشته که سال سختی هم بود با درایت و تدبیر رهبری سال رونق تولید نامگذاری شد که موفقیت‌هایی هم در این بخش داشتیم.

او افزود: در سال ۹۸ شرایط به گونه‌ای بود که ضمن مبارزه با تحریم ها، باید به تولید بیشتر هم می‌پرداختیم. با نگاه به حوزه تولید متوجه می‌شویم که این حوزه موانع و کاستی‌هایی دارد و یک جهش می‌تواند این کاستی‌ها و موانع را برطرف کند. لازمه اینکه این جهش تولید شکل بگیرد و خواسته‌های مقام معظم رهبری محقق شود این است که به موانع موجود با دید کارشناسی نگاه کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این نگاه کارشناسی همچنین باید به کیفیت محصولات، صادرات بیشتر و رقابت با رقبای اقتصادی کشور نیز معطوف شود. در مقابله با ویروس کرونا به ملزوماتی نیاز پیدا کردیم که با تولید یکسری از لوازم جدید پزشکی و درمانی به مقابله با این ویروس برویم و این خود می‌تواند یک جهشِ تولید در بخش پزشکی کشور باشد.

پوربافرانی تصریح کرد: در ابتدایِ ورود ویروس کرونا به ایران، ظرفیت تولید کشورمان در تولید ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده پایین بود، اما جهشِ تولید سبب شد که این ظرفیت به حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند و بخشی از نیاز کشور را تامین کند؛ بنابراین در سال جدید در تمام بخش‌ها می‌توانیم با درایت بیشتر جهش تولید نیز داشته باشیم.

نماینده مردم نائین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی، افزود: در بخش‌های علمی و تحقیقاتی و در بخش دانش بنیان باز هم می‌توانیم همین نمونه را مثال بزنیم که همه ظرفیت‌های تحقیقاتی کشور به سمت تولید کیت‌های تشخیص، دارو‌ها و واکسن‌ها هدایت شد؛ بنابراین در سال جدید همان طور که باید رونق تولید را دنبال کنیم باید جهش تولید را نیز برای ارتقای کیفیت محصولات و رقابت بهتر با رقبای اقتصادی خود دنبال کنیم.

اوگفت: در سال گذشته تسهیلات مناسبی را مجلس برای حوزه اشتغال روستایی اختصاص داد که البته وجود برخی موانع در حوزه بانکی و بِروکراسی‌های اداری مانع از تحقق این اتفاق خوب در بخش اشتغال روستایی شد. البته در برخی از واحد‌های صنعتی شاهد جلوگیری از تعطیلی بودیم و برخی واحد‌ها نیز تعطیل شدند؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم رونق تولید در سال گذشته اصلا محقق نشد.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: مقدمه رونق تولید در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و این مقدمه خوبی است برای آینده که در کنار جهشِ تولید بیکاری نیز ریشه کن و با تحریم‌ها مقابله خوبی شود تا خودکفایی را در تمام زمینه‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.