برنی سندرز طرح جدید ترامپ را مسخره خواند

سناتور ایالت ورمونت و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، برنامه جدید دونالد ترامپ برای آمریکایی‌ها را مسخره خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «برخی از همکاران جمهوری‌خواه من خواستار کمک هزار دلاری به هر آمریکایی شده‌اند؛ واقعا؟ این مبلغ تنها برای دو یا سه هفته است، بعد از آن چه خواهد شد؟ ما باید ماهانه در طول زمان بحران کرونا به هر آمریکایی دوهزار دلار بدهیم».

در حالی که تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بالای ۴۵۲ نفر رسیده دولت ترامپ به منظور کاستن از خشم رای دهندگان آمریکایی از بی کفایتی دولت فدرال در مهار کرونا در حال فشار بر کنگره برای تصویب یک بسته محرک اقتصادی است.

در همین حال لحن دونالد ترامپ، رئیس جمهور و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در مورد کرونا در طی تنها چند روز به سرعت تغییر کرده است. ترامپ ابتدا با رد تهدید آمیز بودن موضوع کرونا بر بازار‌های بورس متمرکز شده بود، اما کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی خواست تا از تجمعات بالای ۱۰ نفر خودداری کنند. دولت ترامپ به دنبال یک بسته اقتصادی است که شامل ۵۰ میلیارد دلار کمک به ایرلاین‌هایی است که با خطر ورشکستگی مواجهند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی اعلام شده از سوی دولت آمریکا، با ابتلای هزار و ۱۷۱ مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده و با مرگ ۳۳ نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان به ۴۵۲ نفر افزایش یافت.

بسیاری در آمریکا ترامپ را به عدم برنامه ریزی مناسب برای مهار ویروس کرونا متهم می‌کنند. این در حالی است که خود ترامپ عملکرد دولت را بسیار خوب ارزیابی کرده است. فرماندار ایالت نیویورک ضمن انتقاد از ترامپ گفته که نمی‌داند در دولت چه می‌گذرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار