ویروس کرونا تمامی تفرجگاه‌های حوزه رود ارس را تعطیل کرد

به گفته فرماندار پارس آباد تمامی تفرجگاه‌های سواحل رود ارس و مناطق گردشگری شهرستان پارس آباد به روی گردشگران و مسافران به منظور پیشگیری از ویروس کرونا بسته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدالت حاجی پور، فرماندار پارس‌آباد اظهار کرد: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله و مهار با کرونا جانفشانی می‌کنند و بایستی مسئولان هم در این شرایط بحرانی به صورت شبانه روزی پای کار بوده و کارکنان بهداشتی را یاری کنند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان پارس آباد ادامه داد: تمامی تفرجگاه‌ها و سواحل رود ارس و مناطق گردشگری این شهرستان به روی گردشگران و مسافران به لحاظ پیشگیری از ویروس کرونا بسته است.

فرماندار پارس آباد عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ فروردین ماه بازار و اصناف شهرستان نیز تعطیل بوده و با متخلفان صنفی برخورد خواهد شد.

حاجی پور از غربالگری ۸۰ درصدی جامعه هدف شهرستان در برابر ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ درصد جمعیت بیش از ۱۸۱ هزار نفری هدف غربالگری شهرستان با مدد بهورزان عملیاتی شده و باعث کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی گشته است.

او با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه رتبه کشور ما در شیوع بیماری کاهش یافته و اکنون کانون انتشار ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی و آمریکا قرار دارد، بیان کرد: استان اردبیل در بین استان‌ها دیگر شرایط بهتری داشته و این‌ها همه به مدد تدابیر و برنامه ریزی‌های مدیران و اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته و همکاری مردم است.

فرماندار پارس آباد به گندزدایی مستمر تمامی اماکن و معابر و محلات و ادارات پر تردد و مراکز خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: از سوم اسفند تاکنون فقط در شهر پارس آباد ۶۲۷ هزار لیتر محلول برای گندزدایی استفاده شده است.

او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کمک خیرین سازمان‌های مردم نهاد، راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک، تولید بیش از ۱۴۰ هزار ماسک، توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ۸۷ پایگاه‌های روستایی و شهری و ۲۴ گروه جهادی، تخلیه زباله‌های دپو شده ایستگاه موقت زباله و تعطیلی و محدودیت در مسیر‌های منتهی به بازار، بازرسی‌های مستمر و آموزش به جوامع هدف گوشه‌ای از اقدامات پیشگیرانه این شهرستان است که باعث کاهش آمار‌های بستری در بیمارستان‌ها گردیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.