معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

اعزام بالگرد به مناطق سیل زده بوشهر/ بیش از ۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند

سجادی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی کشور توضیحاتی داد.

حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت امدادرسانی در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی کشور گفت: ۱۳ استان‌ کشور از جمله آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان از تاریخ ۳ فروردین تا صبح امروز (۴ فروردین) متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: تاکنون به ٥٢٠ نفر خدمات امدادی ارائه شد و ۷۳ نفر نیز اسکان اضطرای دریافت کردند، همچنین ۱۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز در میان مردم مناطق حادثه دیده بیان کرد: ١٦ دستگاه چادر، ٢١٥ تخته پتو، ١١٦ تخته موکت و ١٦٧کیلوگرم نایلون در میان مردم سیل زده توزیع شد.

سجادی ادامه داد: به دلیل ناهموار بودن مسیر و طغیان رودخانه در برخی از مناطق بوشهر و عدم دسترسی زمینی به سیل زدگان، صبح امروز تیم‌های نجات از سیلاب شهرستان کنگان و تیم واکنش سریع بوشهر با یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بارندگی‌های روز گذشته (سوم فروردین ماه) منجر به خراب شدن مسیل‌ها و تخریب و مسدود شدن جاده‌های جنوب استان شده است، همچنین به علت ریزش کوه مسیر عسلویه-کنگان مسدود شده است و عملیات امدادرسانی در بوشهر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار