درخانه نماندن، مسبب شیوع تصاعدی ویروس کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه در هفته نخست شروع سال جدید شاهد تردد برخی از افراد جامعه در اماکن شلوغ و عمومی شهر اصفهان هستیم.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار .     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر شاهد سیر صعودی امار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان هستیم گفت: اصلی‌ترین علت افزایش امار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان عدم توجه برخی از افراد جامعه نسبت به ماندن در خانه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: متاسفانه در هفته نخست شروع سال جدید شاهد تردد برخی از افراد جامعه در اماکن شلوغ و عمومی شهر اصفهان هستیم.

نجیمی در خصوص تاکید جدی بر ماندن درافراد در خانه ادامه داد:از انجایی که این ویروس در مرحله نهفتگی خود برسر می‌برد ممکن است افرادی با علائم ضعیف این بیماری در اماکن عمومی و در میان افراد جامعه حضور داشته باشند و باعث انتقال و گسترش این بیماری شوند.

او اضافه کرد:توصیه جدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم شریف اصفهان ماندن در خانه، رعایت اصول و نکات بهداشتی و نرفتن به مسافرت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:یکی از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرایی طرح پویش در خانه می‌مانیم است که موجب تشویق مردم جامعه به ماندن در منزل می‌شود.

نجیمی ادامه داد:قصد داریم برای اثر گذاری بیشتر این طرح در جامعه ان را بزودی در فضای مجازی گسترش بدهیم.

او گفت:متاسفانه در حال حاضر در وضعیت بسیار خطرناک شیوع این ویروس در سطح جامعه استان اصفهان هستیم به طوری که کیت‌های مستقر تشخیص ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مناطق مختلف استان تا کنون توانسته اند تعداد ۳۳۳۳ نفر افراد مشکوک به ویروس کوید ۱۹ در استان اصفهان شناسایی کنند که از این این تعداد خوشبختانه نمونه ازمایش ۲۰۶۶ نفر منفی و متاسفانه نمونه ازمایش ۱۲۶۷ نفر مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر از تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا ۵۳۷ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش بیماران کرونایی استان بستری هستند.

نجیمی اضافه کرد: خوشبختانه از بین افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان ۶۳۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او یادآور شد:متاسفانه امار فوتی‌های جدید ناشی از این بیماری خطر ناک در استان به ۱۰۰ نفر رسیده که این نشان دهنده به صدا درامدن زنگ خطر ویروس کرونا در استان اصفهان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر متاسفانه استان اصفهان بعد از تهران دومین استان درگیر شدید با ویروس کرونا در کشور محسوب می‌شود و به مردم استان توصیه می‌شود با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی راه مقابله با ویروس کرونا در استان اصفهان را اسان‌تر کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.