آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحقق «جهش تولید» در گرو نظارت جدی دولت و قوه قضائیه در مبارزه با قاچاق کالاست

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: جهش تولید مستلزم نظارت جدی دولت و قوه قضائیه در مبارزه با قاچاق کالا و ممنوعیت واردات است.

جهش تولید نیازمند نظارت بیش از پیش دولت و قوه قضاییه در مبارزه با قاچاق کالاستآیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» اظهار کرد: اقتصاد سالم و ایده آل در هر کشور یکی از ارکان اقتدار آن کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به آنکه در سال‌های اخیر وضع اقتصادی ایران بیمار و ضعیف شده و همچنین مردم از نظر معیشتی و اشتغال دچار مشکلات شده‌اند مسلما تولید داخلی  می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

او افزود: تولید داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال، استقلال اقتصادی و بی‌نیاز بودن از بیگانه در بهبود معیشت مردم نقش بسزایی دارد، بنابراین مقام معظم رهبری سال گذشته را «رونق تولید» و امسال را به عنوان «جهش تولید» نامگذاری کرده‌اند. البته تولید از پارسال تاکنون کمی تکان خورده، اما در حد مطلوب نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: کارخانه‌ها و مراکز تولیدی برای «جهش تولید» باید فعالیت جدی و فوق العاده داشته باشند تا کالا‌ها به وفور و به قیمت متعادل در بین مردم توزیع شود. البته «جهش تولید» مستلزم آن است که دولت و قوه قضائیه بیش از پیش در مبارزه با قاچاق کالا و ممنوعیت واردات فعال باشند، همچنین بانک‌ ها موظف باشند تسهیلات لازم را در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم باید از خرید کالا‌های خارجی خودداری کنند تا فرمایش مقام معظم رهبری در حد شعار  نماند، گفت: تمام ارکان جامعه و مردم باید همکاری کنند تا «جهش تولید» تحقق عینی پیدا کند و اجرایی شود.


بیشتر بخوانید: کمک به فعالان عرصه تولید راهکاری برای تحقق شعار سال 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار