لغو رقابت‌های گزینشی المپیک کاراته پاریس در دستور کار فدراسیون جهانی

به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری رقابت‌های کاراته وان پاریس در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

لغو رقابت‌های گزینشی پاریس در دستور کار فدراسیون جهانیبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا رقابت‌های مهم ورزشی از جمله مسابقات گزینشی المپیک همگی لغو شدند که مسابقات کاراته وان مادرید اسپانیا هم از این قائده مستثنی نبود.

اما با گسترده شدن شیوع این ویروس در سراسر دنیا به خصوص اروپا، به نظر می‌رسد تا ماه‌های آینده برگزار نشدن رقابت‌های مهم ورزشی در دستور کار فدراسیون‌ها باشد و به ویژه اینکه بر سر برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم سران برجسته ورزشی دنیا یکصدا عنوان کرده‌اند که به دلیل خطر ابتلا به این ویروس کشنده بهتر است این رویداد مهم ورزشی برگزار نشود؛ بنابراین فدراسیون جهانی کاراته در نظر دارد با تشکیل جلسه در روز‌های آینده تکلیف برگزاری  رقابت‌های گزینشی کاراته وان پاریس که ماه می‌ برگزار می‌شود را روشن کند. در صورتی که این رقابت‌ها لغو شوند، تیم بررسی صلاحیت ورزشکاران تشکیل جلسه داده و بر اساس رنکینگ کاراته کا‌ها اسامی راه یافتگان به المپیک را مشخص می‌کنند که تا حدی شانس کاراته‌ کاهای ایرانی برای کسب سهمیه پایین می‌آید.

فعلا طبق برنامه‌ریزی چند هفته پیش، این رقابت‌ها سر موعد خود برگزار می‌شوند، اما هر لحظه فدراسیون جهانی کاراته به خاطر کرونا ممکن است تغییر موضع داده و سرنوشت سهمیه آوران المپیک را به خواست خود در این رقابت‌های گزینشی تغییر دهد.   

پیش از این از ایران بهمن عسگری و حمیده عباسعلی المپیکی شدن‌شان قطعی شده بود و طبق رنکینگ، سارا بهمنیار با ایستادن در منطقه سبز و همچنین سجاد گنج‌زاده موفق به کسب المپیک شده‌اند.


بیشتر بخوانید: بهمنیار جوانترین المپین شد، عسگری در سید یک قرار گرفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.